Magnezij v prehrani

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 2

Magnezij v prehraniMagnezij je eden najpomembnejših in dostikrat prezrtih mineralov, ki vplivajo na naše zdravje in dobro počutje. V telo ga vnašamo s hrano, saj ga sami nismo sposobni proizvajati. Problem sodobnega časa je da vsebnost magnezija v prehrani strmo upada, kar je posledica izčrpanosti zemlje, industrijske predelave živil in naših prehranjevalnih navad.

Magnezij živila črpajo iz zemlje, ki pa je zaradi uporabe pesticidov čedalje bolj osiromašena z minerali, med drugim tudi magnezijem. Med pridelavo hrane pa se med postopkom rafiniranja odstrani večji del mineralov. Hrana na naših policah tako vsebuje zelo malo magnezija, zato ga dostikrat zaužijemo premalo.

Prav tako je za pomankanje magnezija kriva pretirana uporaba kalcija. Vse preveč se poudarja pomen kalcija za zdrav razvoj kosti in zob, s hrano ga tako vnašamo bistveno preveč. Kalcij in magnezij v telesu delujeta v ravnovesju in ravno magnezij je tisti, ki omogoča absorbcijo kalcija s krvnega obtoka in tkiv v kosti in zobe.

Če je raven magnezija premajhna se kalcij ni sposoben vgraditi in se posledično nalaga v telesu, kar vodi do nastanka ledvičnih kamnov, osteoporoze, artritisa in poapnitve arterij, kar posledično zvišuje možnosti za nastanek bolezni srca in ožilja ter srčnega infarkta. Tu je pomembno poudariti, da se višek magnezija izloča iz telesa z urinom, zato ga je potrebno dnevno vnašati v telo.

Poleg že naštetih pozitivnih vplivov na naše zdravje pa so naloge magnezija še:
- regulacija krvnega tlaka; zmanjšuje visok krvni tlak
- zmanjšuje možnosti za nastanek sladkorne bolezni tipa II; regulira porabo inzulina v telesu in je vključen v metabolizem ogljikovih hidratov
- blaži simptome migren
- blaži simptome predmenstrualnega sindroma (PMS); v kombinaciji z vitaminom B6 zmanjšuje napihnjenost, slabost, zatekanje nog
- zmanjšuje mišične krče; posledično tudi možnosti prezgodnjega poroda in spontanega splava

Kako torej zaužiti dovolj magnezija?
Predvsem uživajmo dovolj hrane bogate s tem mineralom. Živila naj bodo ekološke in organske predelave, rafinirana olja pa zamenjajmo s hladno stiskanimi ekološko predelanimi olji.

Živila, kjer najdemo največ magnezija so:
- semena: sončnična, lanena, bučna, sezamova
- začimbe: koriander, bazilika, koper
- oreščki: brazilski oreščki, mandlji, pinjole, arašidi, orehi
- zelenolistnata zelenjava: špinača, blitva, ohrovt
- stročnice: leča, fižol, grah, čičerika, bob
- rjavi in divji riž, kvinoja, proso, pira, oves, rž
- sadje: avokado, banana, suho sadje
- himalajska sol
- surov kakav, temna čokolada
- melasa
- nekatere mineralne vode
- artičoke
- ribe: postrv, skuša
- alge (spirulina, chlorella)

PRISPEVEK PRIPRAVILA: Mateja Z.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek