Dojenje: Kako do več mleka?

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Ena od stvari, ki sem se jih kot bodoča mamica veselila, je bilo vsekakor dojenje. In dokler nisem v rokah držala svoje male štručke in se povezala z drugimi mladimi mamicami, sploh nisem vedela, da jih ima toliko težave z dojenjem. A najpomembnejše je, da se novopečene mame zavedajo, da je velika večina težav, ki spremljajo dojenje, rešljivih in da nikakor niso edine, ki se z njimi soočajo.

Sama na srečo nisem imela težav z dojenjem. Sinček Bor je bil od prvega dne pravi jedec. Kljub temu pa sem se ob vseh zgodbah svojih prijateljic in znank, ki niso imele takšne sreče, počutila žalostno. In samo ugibam lahko, kako nemočno so se morale počutiti šele one.

Če imaš tudi sama težave z dojenjem, naj ti na tej točki položim na srce – nisi sama v tem. Veliko mamic okrog tebe se srečuje z občutki krivde in nemoči ter se pogosto zaprejo vase, medtem ko jim okolica deli »pametne« nasvete, ki pri njihovem dojenčku pač ne vžgejo.

A glede na to, da to bereš, verjetno še nisi pripravljena vreči puške v koruzo, ampak te zanima, kaj lahko storiš, da bo dojenje vseeno steklo.

Največkrat slišan nasvet mamicam, ki imajo težave z dojenjem je: »Več kot boš dojila, več mleka boš imela.« Morda je to delno res. Ampak bodiva iskreni. Kljub temu da je dojenje lahko zelo prijetno, zna biti nenehno sesanje našega lačnega malčka zelo boleče in utrujajoče. Zato bova danes poskušali laktacijo spodbuditi na drug, malce manj boleč način.

Očka, zavihaj rokave!

V prvi vrsti je najbolj pomembno, da ima doječa mamica raznovrstno, zdravo in urejeno prehrano. To pomeni, da je priporočljivo jesti 5–6 obrokov na dan.

Sedaj si verjetno pomislila: »Kdaj za vraga naj med previjanjem, preoblačenjem, hranjenjem in podiranjem kupčka, najdem čas še za kuhanje?« Kdo pa pravi, da boš hrano pripravljala ti? :D Predlagam ti, da za to zadolžiš očka. Naj si po porodu vzame očetovski dopust, ki mu pripada in te na začetku čim bolj razbremeni. Če to ne pride v poštev, za pomoč poprosi svojo mamo ali prijateljico.

Hrana je pri dojenju ključnega pomena in lahko zelo vpliva na nastanek in kakovost mleka. Zate je predvsem pomembno, da zaužiješ zadostne količine zelenjave in sadja, kakovostnih ogljikovih hidratov v obliki polnovrednih živil (t. j. živil, ki vsebujejo polnozrnata žita) ter beljakovine. Prav tako pa ne bo šlo brez vlaknin, ki ti bodo olajšale prebavo in poskrbele za boljšo absorpcijo hranil.

Pa ne pozabi, da med dojenjem ni primeren čas za hujšanje. V času dojenja moraš namreč zaužiti v povprečju dodatnih 550 kalorij dnevno.

Voda, voda in še enkrat voda…

Glede na to, da materino mleko v večini sestavlja ravno voda, bo nastanek le-tega praktično nemogoč, če boš na vodo pozabila. Vem, da je ob dojenčku in vseh ostalih obveznostih najlažje pozabiti ravno na tako osnovne stvari, ampak brez tega res ne bo šlo. Zato ti svetujem, da si že zjutraj natočiš en velik vrč vode, ki ga imaš cel dan poleg sebe, da te bo opominjal na zadostno količino tekočine. Če običajno popijemo 2 litra dnevno, lahko doječe mamice tej količini dodajo še vsaj pol litra.

Katera hrana spodbuja laktacijo?

Ovseni kosmiči so super živilo za spodbujanje nastanka mleka. Lahko si jih pripraviš z jogurtom, sadjem, cimetom in kokosom. Okusen obrok je enostaven in hiter za pripravo, obenem pa te bo nasitil ter ti dal vsa pomembna hranila.

Še eno super živilo, ki so doječim mamicam priporočale že naše babice, je polenta oz. koruzni zdrob. In prav so imele. Ogljikovi hidrati so namreč ena izmed ključnih sestavin za tvorbo mleka in od tu izvira zaupanje v polento. Ker je le-ta hitro kuhana, si jo lahko pripraviš tudi medtem ko otrok spi.

Česen morda ni tvoja prva misel, ko gre za spodbujanje mleka, a je dejansko odličen spodbujevalec laktacije. Obenem pa je to tudi živilo, s katerim dojenčka navadimo na nov okus. Česen daje mleku specifičen okus, ki naj bi otrokom prijal in naj bi zaradi tega bolje in z veseljem sesali. Poskusiti ni greh, kajneda?

Korenje je živilo, ki bi ga morala uživati prav vsak dan. Vsebuje namreč beta-karoten, ki spodbuja proizvajanje mleka. Kozarec sveže iztisnjenega korenčkovega soka bo naredil čudež tako za tvoje dobro počutje kot tudi za laktacijo.

Še ena od enostavnih možnosti je grško seno, ki vsebuje galaktogen, ki spodbuja nastajanje mleka. Lahko si ga pripraviš kot čaj ali kot kašo.

Za povečanje laktacije, ti lahko pomagajo tudi nekateri sadni in zeliščni čaji. Najboljša izbira so komarček, kumina, janež in Ekološki čaj z malinovimi listi, ki ni priporočljiv le v času nosečnosti, ker naj bi skrajšal in olajšal porod, ampak pozitivno vpliva tudi na dojenje. Priporočam ti le, da posegaš po ekoloških različicah čajev.

Še en preprost trik za spodbujanje laktacije...

Pred začetkom dojenja si predel prsi stuširaj s toplo vodo ali pa na prsi za nekaj minut položi tople obkladke.

Kaj pa pivo – koliko resnice je v tem mitu?

Čeprav je res, da ima pivo pomirjevalni učinek in lahko zato ugodno vpliva na dojenje, alkohol v pivu hkrati negativno vpliva na otroka. V vsakem primeru je bolj pametna izbira brezalkoholno pivo in še to v omejenih količinah. Tudi brezalkoholno pivo namreč vsebuje nekaj alkohola. Četudi gre za majhen odstotek alkohola, se ga v mleku znajde ravno toliko kot v krvnem obtoku, zato je bolje, da se med dojenjem pivu izogibaš. Če si že želiš privoščiti kakšen kozarček, je bolje, da to storiš tik po dojenju, da bo večina alkohola do naslednjega podoja že zapustila telo.

Naj te na koncu opomnim še na nekaj stvari, ki lahko znatno pripomorejo k večji laktaciji – večino jih že veš, a morda nanje prevečkrat pozabiš:

  • Počitek je zelo pomemben, zato vedno, ko lahko, počivaj in hodi spat čim bolj zgodaj, da se boš bolj naspala.
  • Prenehaj gledati na uro – urnika pri dojenju ni! Raje se ravnaj po otroku. Ko bo lačen, naj je.
  • Nauči se preslišati vse ''dobronamerne'' nasvete, ki jih verjetno ne bo malo.
  • Prosi za pomoč partnerja, mamo, tete, prijatelje. Nič ni narobe s tem, da včasih pokažeš, da si krvava pod kožo.
  • Če si boš privoščila kakšno urico samo zase, ni to nič sebičnega – na ta način boš le boljša mama in partnerka.
  • Ne sekiraj se, če tvoje stanovanje na izgleda tako kot pred dojenčkom. Za to bo še dovolj časa, medtem ko ti trenutkov s tvojim nebogljenim bitjecem ne bo povrnil nihče.
  • Četudi pri vama dojenje ne bo steklo, s tem ni nič narobe. Navsezadnje obstajajo drugi načini, da bo otrok sit, ti pa pomirjena.

 Pa srečno. :)

Nosečke in mlade mamice pa se srečujejo tudi z drugimi težavami. Če se srečuješ s pomanjkanjem železa, te vsekakor vabim k branju članka Pomanjkanje železa v nosečnosti: Kako ukrepati?

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek