Dojenje: Kako do več mleka?

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Že res, da je materino mleko najboljše za otroka. Pa vendar, kaj pa če se ob tem tako naravnem in na videz preprostem opravilu pojavijo težave?

Glede na to, da sem ravno zaključila s porodniškim dopustom, sem verjetno najboljši naslov z najbolj svežimi izkušnjami za pisanje o tej temi.

Torej … naj ti najprej predstavim nekaj najinega ''ozadja''.

Z dojenjem s sinčkom Borom nisva imela nikoli težav. Verjetno sem ena izmed srečnic, saj je dojenje steklo ''po šolsko'', bi rekle sestre v porodnišnici. Takoj, ko je prišel na svet, je želel jesti. In še danes je tako. :)

Žal pa Malince prevečkrat slišimo, da izkušnje velikega števila mamic niso vedno prijetne oz. vse prej kot idealne. Bodimo realne. Mamic, ki dojijo brez kakršnih koli težav, je malo. Teh naj bi bila le ČETRTINA! Noro, vem, tudi mene je ta podatek presenetil.

Dojenje je lahko prava borba. Najprej lastni občutki krivde in nemoči, nato pa še pametovanje zdravstvenih delavcev in okolice, ki te bombardirajo s številnimi nasveti. Ti pa so, roko na srce, ne samo zelo utrujajoči in nadležni, ampak včasih celo napačni.

Če ne spadaš v tisto skupino mamic, ki sploh ne vedo, da dojijo, naj te takoj potolažim – oziroma ne – naj ti zabičam: ''S tabo in s tvojim otrokom ni nič narobe.''

Več kot dojim, več mleka bom imela. Pa je res tako?

Ta stavek si verjetno slišala najmanj milijonkrat odkar si rodila, kajneda? V teoriji se vedno vse lepo izide, kako pa je v praksi? No, ne tako zelo spodbudno. Če imaš občutek, da je tvoj otročiček nenehno ''priklopljen'' nate, pravega učinka pa ni in ni, beri naprej.

Pripravila sem ti nekaj praktičnih nasvetov, kako lahko s preprostimi triki spodbudiš laktacijo in katera so tista živila, ki ti bodo pomagala pri nastanku mleka.

Očka, zavihaj rokave!

V prvi vrsti je najbolj pomembno, da ima doječa mamica raznovrstno, zdravo in urejeno prehrano. To pa pomeni, da moraš jesti 5–6 obrokov na dan. Sedaj si verjetno pomislila: »Kdaj za vraga naj med previjanjem, hranjenjem, podiranjem kupčka najdem čas še za kuhanje?« Kdo pa pravi, da boš hrano pripravljala ti? :D Predlagam ti, da za to zadolžiš očka. Naj si po porodu vzame očetovski dopust, ki mu pripada in te tako že takoj na začetku razbremeni.

Hrana, na katero ne smeš pozabiti, je predvsem zelenjava in sadje, kakovostni ogljikovi hidrati v obliki polnovrednih živil (t. j. živil, ki vsebujejo polnozrnata žita) ter beljakovine. Prav tako pa ne bo šlo brez vlaknin, ki ti bodo olajšale prebavo in poskrbele za absorpcijo hranil.

Pa ne pozabi, da med dojenjem ni primeren čas za hujšanje. V času dojenja moraš namreč zaužiti v povprečju dodatnih 550 kalorij dnevno.

Kaj naj jem?

Ovseni kosmiči so super živilo za spodbujanje nastanka mleka. Lahko jih pripraviš z jogurtom, sadjem, cimetom in kokosom. Okusen obrok je enostaven in hiter za pripravo, ki te bo nasitil ter ti dal vsa pomembna hranila.

Včasih so govorili, da mora doječa mamica pojesti velike količine polente. In prav so imeli. Ogljikovi hidrati so namreč ena izmed ključnih sestavin za tvorbo mleka in od tu izvira zaupanje v polento.

Česen je odličen spodbujevalec nastanka mleka, pa tudi živilo, s katerim dojenčka navadimo na nov okus. Česen daje mleku specifičen okus, ki naj bi otrokom prijal in naj bi zaradi tega bolje in z veseljem sesali. Poskusiti ni greh, kajneda?

Korenje je živilo, ki bi ga morala uživati prav vsak dan. Kozarec sveže iztisnjenega korenčkovega soka bo naredil čudež za tvoje dobro počutje in za laktacijo.

Iz vode v mleko

Ali veš, da se tvoja potreba po tekočini med dojenjem poveča, in sicer za skoraj še enkrat? Ja, tekočina je nujno potrebna za nastajanje zadostne količine mleka. Spomnim se, da sem bila predvsem v prvih mesecih med dojenjem zelo žejna, zato sem k dojenju vedno sedla z vsaj enim kozarcem vode pri sebi.

Najprimernejši napitek je seveda voda ter nesladkani sadni in zeliščni čaji. Priporočam ti, da izbereš ekološke različice čajev ter zeliščne čaje, ki so primerni tudi za otroke: komarček, kumina ali janež.

Ekološki čaj z malinovimi listi pa ni priporočljiv le v času nosečnosti, ker naj bi skrajšal in olajšal porod, ampak pozitivno vpliva tudi na dojenje.

Kaj pa pivo – koliko resnice je v tem mitu?

S pitjem piva vneseš v telo večje količine tekočine, ki pa jih lahko nadomestiš tudi s čaji ali vodo. Je pa res, da ima manjša količina piva pomirjevalni učinek in lahko zato ugodno vpliva na dojenje. V vsakem primeru je bolj pametna izbira brezalkoholno pivo in še to v omejenih količinah. Tudi brezalkoholno pivo namreč vsebuje nekaj alkohola.

Preprost trik za spodbujanje laktacije

Pred začetkom dojenja si predel prsi se stuširaj s toplo vodo ali pa na prsi za nekaj minut položi tople obkladke.

Za konec pa si zapomni še to. Dojenje ti zagotovo NE bo steklo, če:

  • se ne boš dobesedno prisilila k počitku in si privoščila čim več spanja (kolikor je pač mogoče),
  • boš gledala na uro – urnika pri dojenju ni!
  • če boš poslušala vse ''dobronamerne'' nasvete, ki jih ne bo malo,
  • ne boš prosila za pomoč: partnerja, mame, tete …,
  • si ne boš privoščila kakšne urice (no vsaj pol) samo zase,
  • boš želela imeti popolnoma pospravljeno stanovanje – točno takšno, kot je bilo včasih.

Pa srečno. :)

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek