Zdravi veganski burger

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 1

SESTAVINE:   
Kajzerice/bombete:
* pirina polnozrnata moka (pribl. 350 g)
* 20 g (polovica svežega) kvasa
* žlička kokosovega sladkorja
* topla voda ali sojin napitek brez sladkorja
* 4 žlice olivnega olja
* žlička ali več soli
Polpet:
* konzerva fižola in konzerva leče (lahko tudi čičerike)
* nasekljana čebula in česen
* naribana korenčka
* začimbe: origano, kumina, bazilika, majaron, poper, čili, curry, sol
* olivno olje
* sojina omaka (žlica)
* skodelica zmletih ovsenih kosmičev (ne čisto do gladkega)
* po potrebi malo moke
Ostalo:
* paradižnik (rezine)
* kisle kumarice (rezine)
* vegineza, ajvar, pesto (bazilikin, čemažev ...), kečap
* solata
* veganski sir 

OPIS POSTOPKA: Za kajzerice pripravimo zdrobljen kvas in kokosov sladkor, ki ju prelijemo s toplo vodo/napitkom. Pustimo nekaj časa stati. Ta čas natehtamo približno 350 g moke, solimo, dodamo olje in premešamo. Dodamo prej pripravljen kvasec. Vse skupaj dobro zamesimo v gladko testo in ga pustimo vzhajat pol ure.
 Ta čas se lahko lotimo priprave polpetov: na toplem olju prepražimo čebulo, česen, lahko tudi por. Dodamo vse začimbe ter nariban korenček. Pražimo na nizkem ognju, da se malo zmehča. Konzervi stročnic precedimo in prelijemo z vodo (da se sperejo) ter z vilico pretlačimo skoraj do gladkega. Dodamo žlico sojine omake, skodelico ovsenih kosmičev (rahlo zmetih), po potrebi malo moke in premešamo. Tej masi dodamo prej prepraženo zelenjavo na ponvi. Dobro premešamo vse sestavine in če se vam zdijo preveliki delci, priporočam (kot sem sama naredila) uporabo paličnega mešalnika - masa kljub vsemu ne sme biti čisti "pire"! Damo za 30 min v skrinjo.
Sedaj lahko damo peci bombetke/kajzerice. Oblikujemo tri krogle in z nožem naredimo zareze. Damo peci na 180 - 200 stopinj Celzija za približno pol ure.
Po pol ure na olivnem olju popečemo polpete iz skrinje. Pečene kajzerice malo "osvežimo" z vodo in jih pokrijemo s krpo (tako so kasneje mehkejše in nimajo pretrde skorje). Čez čas jih prerežemo na polovico in na spodnjo stran namažemo poljubno, na sredino pa damo polpet, veganski sir v rezinah, solato, paradižnik, kumarice in na zgornjo stran ponovno namaz po želji.

ČAS PRIPRAVE: 240 min 
RECEPT PRIPRAVILA: Vanja Šantl 

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek