Zdrava hrana za nosečke za zdrav razvoj otroka

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 3

Zdrava prehrana je v današnjem času, kjer prevladuje hiter tempo življenja še kako pomemben del vsakdana. Še posebej pomembna je zdrava prehrana v nosečnosti. Nosečnost je obdobje, ko se v ženski razvija novo življenje in ker si vsaka mamica želi za svojega otroka le najboljše, se jih veliko poda na pot raziskovanja, na kateri želijo ugotoviti, kakšna je zdrava prehrana za nosečke in kako ta zdrava prehrana vpliva na razvoj otroka in počutje bodoče mamice.

Zdrava prehrana za nosečke in zdrava prehrana v splošnem smislu imata sicer veliko vzporednic, a zdrava prehrana v nosečnosti mora biti toliko bolj prilagojena potrebam mamice in otroka. Priporočljiva hrana za nosečnice je vsekakor ekološko pridelana hrana. Ta vsebuje veliko več hranljivih snovi kot hrana, ki ni pridelana na takšen način. V njej tudi ni pesticidov ipd.. Če je prehrana nosečnice po mesecih prilagojena razvoju otročička je veliko manj možnosti za zaplete, do katerih bi lahko prišlo, če zdrava prehrana ne bi bila ena temeljnih skrbi bodoče mamice. V prvem trimesečju se potreba po hranilnih snoveh poveča za približno 70 kcal, v drugem za 260 kcal in v tretjem trimesečju za 496 kcal. Upoštevanje tega bo omogočilo, da se bo otrok normalno razvijal in da ne bo prišlo do podhranjenosti, ki bi lahko imela kasneje v življenju za posledico sladkorno bolezen ali debelost A zdrava prehrana v nosečnosti ne pomeni le dviga kalorij. Zelo pomembno je, kaj zdrava prehrana in zdravi recepti za nosečnice vsebujejo.

Katere vitamine in minerale naj vsebuje zdrava prehrana za nosečke?
Zdravi recepti za nosečnice in nasveti, ki govorijo o tem kakšna je priporočljiva hrana za nosečnice, se nahajajo povsod okoli nas. Vedno je treba preveriti, če so vse sestavine res v skladu s tem, kar predstavlja zdrava prehrana za nosečke. Priporočljiva hrana za nosečnice vsebuje snovi kot so vitamini skupine B. K njim uvrščamo tudi folno kislino in vitamin B12. Oba sta nadvse pomembna za pravilen razvoj nevralne cevi, ki se razvija predvsem v prvih 28 tednih. Uživanje folne kisline je priporočljivo že pred nosečnostjo. Pomembna je tudi zadostna količina železa, ki jo lahko omogoči zdrava prehrana.

Zdrava prehrana, ki omogoča zadosten vnos folne kisline vključuje zeleno listnato zelenjavo, stročnice, cvetačo, sončnična semena, agrume, maline, avokado, drobovino, kvas, neoluščeno proso, ajdo, kvinojo, ovsene kosmiče. Pogosto se priporoča tudi dodatno jemanje folne kisline v obliki prehranskega dopolnila. Bodoča mamica mora zaužiti 0.4 mg folne kisline na dan. Vitamin B12 se nahaja v živilih živalskega izvora (drobovina, mlečni izdelki). Pomagale naj bi tudi alge kot je spirulina, vendar je le-ta bolj primerna kot vir beljakovin in podpora imunskemu sistemu.

Ker je zdrava prehrana oz. zdrava prehrana v nosečnosti predvsem hrana iz ekološko pridelanih živil, je potrebno taka živila vključiti med sestavine, ki jih vsebujejo zdravi recepti za nosečnice. Pomembna sta vitamina D in K, ki skrbita za trdne kosti in strjevanje krvi. Vitamin D se v naravni obliki nahaja v ribah, olju polenovk, mleku in mlečnih izdelkih ter žitaricah. Sintetizira se tudi, če smo izpostavljeni sončni svetlobi. Da lahko deluje tako, kot je treba, nujno potrebujemo tudi vitamin K2. Zdrava prehrana za nosečnice naj zato vključuje živila z živalskimi maščobami in živili kot so pšenična trava, solata, špinača.

Vitamin A vsebujejo korenje, mandarine, in jetra, a pri slednjih je potrebna previdnost. Nikakor jih ni priporočljivo uživati v velikih količinah, saj že majhna količina pokrije potrebe po vitaminih, ki jih vsebujejo. Preveč vitamina A lahko ima celo negativen učinek. Zmernost je torej potrebna na vsakem koraku, je vrlina, ki jo morata upoštevati tako zdrava prehrana kot tudi zdrava prehrana za nosečke.

Še eden od vitaminov, ki naj jih vsebuje tudi zdrava prehrana, ki ni primerna le za nosečke in mamice, ampak tudi za vse ostale in bodoče očke, je zdrava prehrana, ki je bogata z vitaminom C. Nahaja se v jagodah, agrumih, v papaji, brokoliju, temnolistnati zelenjavi, papriki in acai jagodah. Še posebej bogat z vitaminom C je sadež imenovan Camu Camu, ki naj bi vseboval več vitamina C kot katerakoli druga človeku znana rastlina. Odličen je v prahu, saj iz njega lahko pripravimo osvežilen napitek ali pa ga vključimo med sestavine, ki jih vključujejo zdravi recepti za nosečnice.

Cink, kalcij, kalij, fosfor, magnezij in železo so minerali in tudi ti vplivajo na razvoj otroka. Priporočljiva hrana za nosečnice je zaradi tega zelena zelenjava. Stročnice in oreščki bodo pokrili nekaj potreb po mineralih, a se kdaj zgodi, da je kljub temu krvna slika nosečnice taka, da kaže na dodatne potrebe po železu. V takem primeru je lahko nepogrešljiva aronija. Aronija vsebuje veliko železa pa tudi folne kisline in je tako idealno živilo za nosečke. Nekaj potrebe po magneziju lahko pokrijemo tudi z uživanjem presnega kakava. Z njegovo pomočjo lahko pripravimo zdrave sladice za nosečke, ki bi jih morali vsebovati vsi zdravi recepti za nosečnice.

Priporočljiva hrana za nosečnice so tudi živila, ki vsebujejo omega 3 maščobne kisline. Omega 3 maščobne kisline imajo velik vpliv na razvoj možganov in centralnega živčnega sistema. Zdravi recepti za nosečnice naj torej vključujejo živila kot so chia semena, ki so bogata tudi z beljakovinami, ta pa so gradnik telesa.

Kaj zdrava prehrana za nosečke izključuje?
Zdrava prehrana v nosečnosti vsekakor izključuje slabe navade in razvade, kar drži za vse smernice, ki jih vključuje zdrava prehrana. Take navade so pitje prave kave in pravih čajev. Lahko si privoščimo le skodelico na dan ali pa se izognemo tudi tej. Povsem neprimerna sta kajenje in pitje alkoholnih pijač, saj s tem zelo negativno vplivamo na razvoj otroka. Zdrava hrana tudi ne pomeni pretiravanja s hrano, ki je pogosto omenjena kot priporočljiva hrana za nosečnice, saj vsako pretiravanje prej škoduje kot koristi. Tudi pretiran vnos sladkorjev ni priporočljiv, ker lahko povzroči nosečniški diabetes. Popolnoma izogniti se dobrotam vseeno ni potrebno, ker obstaja veliko receptov po katerih lahko pripravimo zdrave sladice, ki bodo potešile potrebo po sladkem in hkrati zagotovile hranilne snovi za razvoj našega malčka.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek