Za več zdravja uživajte laneno seme

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 5

Že v časih antične Grčije je za laneno seme in laneno olje veljalo, da vsebujeta laneno2pozitivne učinkovine za zdravje človeka. Lan so na slovenskem ozemlju včasih na veliko gojili, predvsem za izdelavo lanenega platna, žakljevine in vrvi, pred začetkom 20. stoletja pa se je gojenje skoraj povsem ustavilo. Lan je bila nekoč vsestransko uporabna industrijska rastlina – iz nje so izdelovali lanena platna, laneno olje so uporabljali za zaščito lesa in oljne barve, uporabili so ga tudi pri izdelavi linoleja. Danes so izdelki iz lanu skoraj povsem izginili, je pa toliko bolj stopilo v ospredje samo laneno seme in laneno olje.

Lanena semena so lahko rumeno-zlate ali rjave barve in po okusu spominjajo na oreščke. Vsebujejo 40% olja, ki vsebuje 50% omega 3 nenasičenih maščobnih kislin in 17 % omega 6 maščobnih kislin. Višje koncentracije omega 3 maščobnih kislin ni v nobenem drugem rastlinskem olju. Poleg dobrih maščob vsebuje laneno seme tudi beljakovine, vitamine in nikotinsko, folno in pantotensko kislino. Laneno seme je ravno zaradi bogate vsebnosti koristnih maščobnih kislin odlično prehransko dopolnilo.

Zakaj je laneno seme dobro uživati kot prehransko dopolnilo?

Zakladnica omega 3 in omega 6 maščobnih kislin je največji razlog za uživanje lanenega semenalaneno3 kot prehransko dopolnilo. To so namreč koristne maščobne kisline, ki preprečujejo nastajanje številnih bolezni srca in ožilja, saj zmanjšujejo raven nevarnega holesterola v krvi, uravnavajo krvni tlak in pomagajo pri razvoju živčnega sistema. Omega 3 maščobne kisline zavirajo tudi nastajanje vnetij, zato blagodejno vplivajo na bolezni kot so artritis ali revma. Ker laneno olje in semena delujejo tudi na živčni sistem, pomagajo pri odpravljanju depresivnih motenj, prekomernega stresa in na splošno delujejo antidepresivno, saj povečujejo izločanje hormona serotonina, poznanega kot hormona sreče.

Lanena semena se še posebej priporoča za uživanje ljudem, ki ne marajo in ne jedo rib, ki so tudi bogat vir omega 3 maščob. Dnevno zadostuje že 2-6 gramov lanenega semena na osebo. S segrevanjem semen se nenasičene maščobne kisline spremenijo v nasičene, zato semen ni priporočljivo segrevati. Lanena semena je priporočljivo pred zaužitjem namočiti v vodi ali jih tik pred uporabo zmleti.

Zakaj laneno seme tako izstopa med ostalimi semeni?

Laneno seme ima številne prednosti pred ostalimi semeni, ker:laneno1


  • ima visoko vsebnost omega 3 in omega 6 maščobnih kislin, ki so koristne pri številnih bolezenskih stanjih srca in ožilja,

  • delujejo blago odvajalno in pomagajo pri obolenjih sečil,

  • pomagajo pri celjenju ran na koži, zato se priporoča uporabo pri opeklinah in drugih poškodbah,

  • laneno seme pomaga ohranjati dober vid, zato pomaga pri starostnih težavah s pešanjem vida,

  • deluje antidepresivno in pospešuje izločanje hormona sreče,

  • vitamini in druge koristne učinkovine blagodejno vplivajo na delovanje imunskega sistema.


Laneno seme ima danes povsem drugačno mesto pri človeku, saj se v njem skriva prava zakladnica zdravja, v primerjavi s tem, da so lan v zgodovini uporabljali zgolj za industrijsko rastlino.

Prispevek pripravila: Malinca Nastja

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek