Beljakovinski dodatki (mlečni in rastlinski)

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 1

Beseda protein, ki je tujka za beljakovino ima grške korenine in sicer izhaja iz besede protos. beljakovine.1Beljakovine so tiste, ki so ključnega pomena za rast, dobro delovanje in pravilno strukturo vseh živih celic. Prav tako so beljakovine makrohranilo, ki ga ljudje v svoje telo ponavadi vnašamo premalo. Beljakovine so tiste , ki pomagajo pri regeneraciji telesa. Zato je ključno, da vsak dan zaužijemo dovolj beljakovin.

BELJAKOVINSKI KROG Beljakovine v našem telesu se ves čas gradijo, propadajo, ter izločajo. Ob zaužitju hrane, se beljakovine med procesom prebave razgradijo v aminokisline. Aminokisline se nato absorbirajo v telo, ter ustvarjajo nove beljakovine. Vsakodnevni ustrezen beljakovinski, ter energijski vnos  poskrbi za nadaljevanje opisanega krožnega procesa.

SPLOŠNO PRIPOROČILO
Beljakovinski vnos v telo, ki je nujen za popravljanje telesnih tkiv, ter pravilno rast naj predstavlja 10 do 15 odstotkov skupnega vnosa hrane. Poleg vsega je splošni, čisti vir beljakovin izredno težko dobiti. Še posebej tistim, ki se veliko ukvarjajo s športom in njihovo telo potrebujemo več beljakovin. Tako, kot za vse drugo obstaja univerzalna rešitev tudi za to področje. Obstaja široka paleta najrazličnejših beljakovinskih dodatkov. Ti seveda pridejo v prehrambeni seznam, ko razčistimo s stereotipom, da beljakovine jedo samo mišičnjaki v fitnesih in telovadnicah. Ob vsem tem pa se nam začnejo porajati najrazličnejša vprašanja. Kateri vir beljakovin je najboljši za naše telo? Kateri vir beljakovin je najbolj zdrav? Katera vrsta beljakovin sirotkine/rastlinske so bolj primerne za človeka kot posameznika?

VRSTI BELJAKOVINSKIH DODATKOV:mleko
1. SIROTKINE BELJAKOVINE. So od vseh beljakovin dandanes najbolj priljubljene beljakovine. Te so tudi zastopane v večini izdelkov na trgu. Sirotkine beljakovine so priljubljene zaradi:



  • bogatega vira esencialnih aminokislin >>> so najboljši beljakovinski vir, ki nam je trenutno na voljo,

  • vsebujejo izredno malo mlečnih maščob in mlečnega sladkorja,

  • hitra zmožnost absorbcije v naš organizem,

  • imajo najvišjo možno biološko vrednost >>> razmerje med vnesenimi in dejansko izkoriščenimi beljakovinami je zelo visoko,

  • zelo dobro vplivajo na naš organizem.


Najpogosteje zaužit beljakovinski obrok poleg časa po aktivni vadbi predstavlja zajtrk.  Zavedati se moramo, da telo zjutraj po dolgi noči »stradanja« potrebuje beljakovine. Te lahko kombiniramo v kombinaciji s sadjem, kosmiči, mlečnimi produkti, super živili... Najlažji način priprave je v obliki smoothija. Tako zaužijemo raznovrsten obrok, ki je poleg vitaminov, ogljikovih hidratov pokrit tudi z beljakovinami. V primeru, da iščemo obrok pred spanjem, so sirotkine beljakovine prav tako odlična izbira. Pozorni moramo biti le na vsebnost ogljikovih hidratov, ki jih produkt vsebuje. Ta naj bo čim nižji.

2. RASTLINSKE BELJAKOVINE. Na splošno so to živila rastlinskega izvora, ter imajo nekoliko manj beljakovin, kot živila živalskega izvora. Vendar pa navedena trditev za človekove zdrave dnevne potrebe ne igra pomembne vloge. Sama narava je poskrbela za rastlinske beljakovine. Te so npr. v obliki konopljinih proteinov in riževih proteinov. V družbi se rastlinskih beljakovin drži sloves manjvrednih. Naposled še kako v ospredje bode informacija, da so nepredelani rastlinski viri neprimerljivo bolj naravni. Obenem vsebujejo še kopico ostalih hranilnih, ter zdravilnih snovi.



  • Konopljine beljakovine med drugim vsebujejo velik delež omega-3 in omega-6 maščobnih kislin, ter vlaknin. V procesu »kurjenja maščobe« čistijo jetra. Po okusu konopljine beljakovine spominjajo na okus oreha.

  • Riževe beljakovine pa se lahko poleg visoke vsebovanosti beljakovin pohvalijo s številnimi antioksidanti, minerali, vitamini, ter celo z rudninskimi snovmi. Imajo idealno razmerje esencialnih in neesencialnih aminokislin, ki so za zdravje in imunsko odpornost nujno potrebni.


Rastlinske beljakovine so priljubljene, ker:



  • so presni in veganski vir beljakovin,

  • so brez GSO,

  • so brez sladkorja, glutena, laktoze, holesterola, konzervansov,

  • so izredno lahko prebavljive,

  • * pospešujejo regeneracijo, povečanje moči in vitalnosti.


ČLANEK PRIPRAVILA: Malinca Kaja

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek