Vse, kar moraš vedeti o maščobah

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 1

Vse kar morate vedeti o maščobahDa so maščobe vzrok za bolezni in debelost je mit. Maščobe, tudi nasičene, imajo veliko koristi za zdravje. Največji krivci zdravstvenih težav, kot so srčno-žilne bolezni, sladkorna bolezen in rak, so rafinirani sladkorji, transmaščobe, industrijska olja - torej predelana hrana. Zmotno je prepričanje, da nas maščobe naredijo debele in da holesterol, ki ga zaužijemo, zviša holesterol v krvi. V resnici naše telo proizvede kar 75% krvnega holesterola, le ostalih 25% ga vnesemo v telo s hrano.

Maščobe so na slab glas prišle s Keysovo študijo 7 držav, kjer naj bi »dokazal« povezavo med uživanjem maščob in dvigom holesterola v krvi ter kapjo. Šele kasneje pa se je pokazalo, da njegova hipoteza ne drži, saj je namesto 22 držav, ki jih je vključil v študijo, za svoje rezultate izbral le tistih 7 držav, pri katerih je to svojo hipotezo lahko potrdil.

Maščobe vsebujejo zelo pomembna hranila za življenje. So nujno potrebne za delovanje možganov in živčevja, prav tako gradijo celične membrane. Odvisno od tega, kakšne maščobe zaužijemo, je, kako dobro bodo membrane opravljale svojo funkcijo. Več zdravih maščob jih gradi, bolj prožne so in več hranil in kisika lahko sprejmejo. Če so sestavljene iz slabih maščob, so bolj rigidne in manj hranil lahko sprejmejo.

Maščobe so prav tako odgovorne za absorpcijo v maščobah topnih vitaminov A, D, E in K v črevesju in njihov transport po telesu do celic. Ti vitamini so zelo pomembni za pravilno delovanje našega imunskega sistema.

Maščobe so eno najpomembnejših hranil v možganih. Kar 60% možganov gradijo maščobe, od katerih je največ omega-3 maščobnih kislin, predvsem DHA. DHA maščobne kisline gradijo mielin, ki obdaja nevrone – živčne celice. Več mielina obdaja nevrone, hitrejše in eksplozivnejše je prevajanje impulzov po telesu in s tem izboljšane naše miselne sposobnosti, učenje in spretnosti.

Zato je pomembno, da ob obrokih zaužijemo kvalitetne maščobe. Prav tako nas maščobe nasitijo za dalj časa, tako da lahko dlje zdržimo brez hrane in kasneje posežemo po prigrizku.

Preberi si tudi članek Dobri viri maščob, spodaj pa poglej zdrava masla in olja.

PRISPEVEK PRIPRAVILA: Špela Deržič (Fitbuča)

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek