Želim shujšati, pa ne gre in ne gre!

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

"Želim shujšati. Pa ne gre in ne gre."

To je stavek, ki ga pogosto slišim. Bodisi v telovadnicah, bodisi na socialnih omrežjih.

Spodaj navajam 7 razlogov zakaj ima večina ljudi težave pri izgubi kilogramov.  

1. Tek proti utežem

Večina ljudi misli, da bodo shujšali samo in le izključno s tekom. Pa da je kardio-respiratorna vadba najboljša za izgubo odvečnih maščob. Kaj pa vi mislite?

Preidimo k bistvu. Številne raziskave so pokazale, da je metabolizem aktiven še 38 ur po treningu z utežmi (anaerobna vadba). Torej namesto, da bi med gledanjem televizije kurili 60 kcal, kurimo 70 kcal. To je 10 kcal več. In če pomnožimo z 38… ooo, to pa je že razlika!

Če želite z aerobno/kardio vadbo pokuriti dodatne kalorije, morate izvajati aerobne aktivnosti DLJE časa.

2. Ljudje narobe ciklirajo ogljikove hidrate

Cikliranje z drugo besedo tudi planiranje oz. načrtovanje. 

Primer: Želimo izgubiti telesno težo, naredimo trening z utežmi, v katerem ne 'damo vse od sebe' in nato odidemo do hladilnika in zaužijemo ogljikove hidrate? NAROBE.

Če smo v fazi hujšanja priporočam, da hidrate uživate do vključno s kosilom. Nato pa samo nenasičene maščobe in beljakovine (zelenjava, oreščki, kvalitetno meso).

3. Premalo deficita

Če želimo hitre rezultate je pomembno tudi, da imamo dovolj velik kalorijski deficit. Kaj je kalorijski deficit? Pomeni, da več porabimo (kcal) kot pa zaužijemo. Preprosta matematika. To ne pomeni, da zaužijemo 2 pici in nato 3 ure tečemo, da to porabimo. Potrebno je uživati čim manj predelano hrano in na splošno jesti bolj zdravo.

Koliko kalorij dnevno morate zaužiti si lahko izračunate s pomočjo formul, ki jih najdete v članku: Kako izračunati svojo dnevno energijsko porabo.  

4. Treningi

Ljudje se na treningih pogosto ne trudijo dovolj in/ali nimajo dovolj znanja o pravilnem gibanju. Tukaj pa nastopijo osebni trenerji, ki te dve težavi uspešno odpravljajo. Vloga osebnih trenerjev je, da  vzpodbudijo, motivirajo in najpomembneje - pravilno vodijo skozi treninge ter naučijo pravilne tehnike gibov.

5. Premalo spanja

Ste eden izmed tistih, ki spi 5 ur dnevno misleč, da je dovolj? Mogoče se vam zdi, da je dovolj. Vendar to zavira napredek. Številne raziskave kažejo, da je napredek celo 80 % boljši, če spimo med 7 do 8. ur. Torej pojdite prej spat.

6. Stres

Še en omejitveni dejavnik, na katerega ljudje pogosto pozabijo. Bolj kot smo pod stresom, več kortizola se ustvarja. Kortizol pa je povezan tudi z dvigom inzulina v krvi, kar vodi k pridobivanju dodatne teže (na dolgi rok) in katabolizmu (upadu mišične mase). Stres pa pogosto povzroča tudi večji apetit (predvsem dvig hormona ghrelin, ki stimulira apetit).

7. Težave s ščitnico.

Ščitnica generira premalo ščitničnega hormona. Predlam, da opravite test, če sumite, da bi lahko bila težava ravno tukaj.

ZAKLJUČEK: To so najverjetnejši in najbolj pogosti vzroki, zakaj ne izgubljate kilogramov. Poskusite popraviti omenjene vzroke in na tehtnici ter obliki telesa se bodo hitro pokazali rezultati.

Avtor: Nejc Pongrac

Spremljaš ga lahko na Instagramu Nejc Pongrac in Facebooku Nejc Pongrac - MRGA - osebno trenerstvo in prehransko svetovanje 

Za vse, ki si želite novega znanja o prehrani, športu, treniranju, potrebujete malo motivacije, sem pripravila posebno mailing listo. Prijavite se lahko spodaj. Malinca Nastja*

Športne e-novičke
Želim prejemati e-sporočila o prehrani, športu, motivaciji, treninigih. E-sporočila bomo pošiljali max. 1x tedensko.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek