Spirulina - čudežna alga

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Spirulina spada med najpopularnejša superživila na svetu. Priljubljena je zaradi visokih vrednosti hranil in antioksidantov, s katerimi pripomore k boljšemu zdravju vašega telesa in možganov.

Je ena izmed najzgodnejših oblik življenja, ki so naselila naš planet in ga začela oskrbovati s kisikom. Spirulina je ena od redkih organizmov, ki lahko uspeva v slani in sladki vodi z visokim pH-jem. Zaradi tega je okolje, kjer uspeva spirulina precej sterilno. Prednosti spiruline so poznala že starodavna ljudstva Južne Amerike in Afrike.

Organizaciji Združeni narodi in WHO (World Health Organization) sta jo označili kot polnovredno hranilo, ker vsebuje mnogo esencialnih hranil, ki so pomembna v zdravi prehrani.  Danes spirulino gojijo po celem svetu. Na trgovskih policah lahko dobite spirulino v prahu ali spirulina tablete. Zaradi njenih visokih hranilnih vrednosti tudi NASA z njo oskrbuje svoje astronavte, da so lahko v vesolju preskrbljeni z vsemi pomembnimi hranili.

Spirulina v sebi skriva visoke vrednosti različnih hranilnih snovi

Spirulina je vrsta cianobakterij, ki spadajo v družino enoceličnih organizmov poznanih tudi kot modrozelene cepljivke. Podobno kot rastline, tudi cianobakterije proizvajajo energijo iz sončne svetlobe s pomočjo procesa fotosinteze. K tipični barvi spiruline prispevata klorofil (zelena) in fikocianin (modra). Odlikujejo jo visoke vsebnosti beta-karotenov (vitamin A), železa in gama-linolenske kisline (vitamin F).

Z 10 grami spiruline v prahu zadostimo 83% potrebe našega telesa po železu, 30% dnevne potrebe našega telesa po vitaminu B2 in 25% dnevnih potreb po vitaminu B1. V tej dozi spiruline kar 4x presežemo dnevno potrebo našega telesa po vitaminu A. Vsebnost beljakovin v spirulini je primerljiva z vsebnostjo beljakovin v jajcu. Z njo zaužijemo vseh 8 esencialnih aminokislin in vseh 18 aminokislin. Po vsebnosti kalcija in magnezija je primerljiva z mlekom. Vitamina E vsebuje toliko kot pšenični kalčki. Vsebuje pa še obilo drugih vitaminov, mineralov in elementov v sledeh.

Pozitivni učinki klorofila in fikocianina iz spiruline na vaše telo

V procesu fotosinteze ima klorofil podobno vlogo kot hemoglobin v procesu dihanja, zato sta si ti dve snovi po sestavi dokaj podobni. Naloga hemoglobina je prenos kisika iz pljuč v vsa tkiva, pa tudi prenos ogljikovega dioksida iz tkiv v pljuča. Pomanjkanje hemoglobina pri človeku vodi do najpogostejše oblike anemije, oziroma do slabokrvnosti. Anemija je dokaj pogosto stanje pri starejših, ki se kaže v občutku pomanjkanja energije, utrujenosti in občutku splošne nemoči.

Železo v spirulini je prisotno v takšni obliki, da ga naše telo enostavno absorbira. Pripravki s spirulino lahko pripomorejo k povečanju hemoglobina v krvi in izboljšajo delovanje imunskega sistema.

Pomembna komponenta spiruline je tudi fitocianin, ki daje spirulini značilno modro – zeleno barvo. Ta antioksidativna substanca pripomore k boljši obrambi pred prostimi radikali in k boljšemu delovanju imunskega sistema.

Kje vse nam je spirulina v pomoč

Pri težavah z utrujenostjo, vidom, menstrualnimi krvavitvami, slabokrvnostjo in ob težavah s problematično kožo, je priporočljivo, da si pomagamo s spirulino.

Spirulina ima močan očiščevalni učinek. Pomaga nam odvajati toksine iz telesa in je dobra podpora pri razvoju črevesne flore, s čimer se uravna naša prebava in izboljša absorpcija pomembnih hranil. S tem se znatno izboljša naše počutje in odpornost proti infekcijam. Z izboljšano odpornostjo smo manj dovzetni tudi za različne alergije.

Bolezni srca so eden izmed najpogostejših vzrokov smrti v svetu. K povečanemu tveganju za bolezni srca in ožilja lahko okrivimo različne dejavnike. Na večino teh dejavnikov ima spirulina močan učinek. Dejavniki, ki prednjačijo, so vsekakor previsoke vrednosti holesterola, povišan krvni tlak in povišan krvni sladkor. Spirulina nam je v pomoč pri zniževanju ravni slabega LDL holesterola in trigliceridov ter pri zviševanju ravni dobrega HDL holesterola. Visoke vrednosti krvnega tlaka lahko povzročijo srčni infarkt, možgansko kap ali kronične bolezni ledvic. Zaradi tega je še posebej pomembno, da smo pozorni na to, da vrednosti našega krvnega tlaka ostajajo v priporočenih mejah.

Spirulina vsebuje visoke vrednosti vitaminov B, ki pripomorejo k boljšemu presnavljanju sladkorja (še posebej vitamin B1) in proizvodnji insulina (še posebej vitamin B6). Spirulina pripomore pri uravnavanju nivoja glukoze v krvi in izboljšanju stanja lipidov pri bolnikih diabetesa tipa 2.

Komu še posebej priporočamo uživanje spiruline

Pri zmanjševanju telesne teže je spirulina dober pripomoček, saj pomaga naše telo nahraniti s pomembnimi hranili, katerih ob dietah navadno zaužijemo manj. Prav tako med dietami poskrbi, da imamo dobro urejeno prebavo in da se hranila dobro absorbirajo.

Podobno je s prehrano otrok, ki ne zaužijejo dovolj zelenjave. Z dodatkom spiruline v tabletah ali v prahu poskrbimo, da otroci prejmejo pomembna hranila, ki bi jih sicer morali zaužiti z zelenjavo. Urejena prehrana je pomembna tudi pri najstnikih, ki so v obdobju pospešene rasti in njihovo telo potrebuje zadostne količine hranil za zdrav razvoj.

Ob večjih telesnih naporih in športnih obremenitvah poskrbi da smo polni energije in bolj vzdržljivi. V pomoč nam je proti fizični in psihični izčrpanosti. Sploh športniki in navdušenci nad gibanjem poskrbijo s spirulino za dodaten vnos hranil za ohranjanje visokega nivoja energije.

V današnjem tempu življenja smo žal preveč zaposleni in pod stresom, ter v prevelikem pomanjkanju časa, da bi poskrbeli za kakovostno in zdravo hrano. S pripravki iz spiruline pripomoremo k temu, da se telo lahko uspešneje bori proti stresu in drugim škodljivim vplivom iz okolja.

Spirulina uporaba

Spirulinini pripravki so dostopni v oprašeni obliki (posebej priročni za uporabo v smoothijih in drugih tekočih jedeh) in v obliki tablet. Pri uporabi se vedno držite priporočil proizvajalca, ki so natisnjena na embalaži, priporočil svojega dietologa ali zdravnika.

Ob uživanju spiruline je pomembno, da zaužijemo zadostno količino tekočine, da se bo naše telo lažje očistilo toksinov.

Uporaba spirulina v prahu

Spirulina v prahu je primerna za uporabo v smoothijih. Lahko pa jo enostavno zamešamo v kozarec vode in popijemo. V tem primeru nam mogoče okus ne bo odgovarjal. Spirulinin okus najlažje zamaskiramo s citrusi. Za še boljši okus lahko dodamo banano.

Spirulino v prahu lahko potrosimo po solati ali jo zamešamo v prelive in omake. Če jo želite uporabiti pri kuhanju, jo uporabite proti koncu termične obdelave, tako je čim manj izpostavljena vročini. S tem ohranimo največ njenih hranil.

Uporaba spirulina tablete

Kadar smo v časovni stiski in si ne moremo pripraviti smoothija, so priročne za uporabo spirulina tablete. Spijemo po 2 tableti dnevno, kar je 2g spiruline dnevno. Popijemo s kozarcem vode ali z naravnim sokom.

Spirulina tablete in spirulina v prahu iz spletne trgovine Malinca je gojena v predelih odmaknjenih od velikih onesnaženih mest in pod pogoji ki zagotavljajo pridobitev evropskega certifikata Evrolist.

AVTOR: Malinca

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek