Prehranska dopolnila – DA ali NE?

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Trg prehranskih dodatkov oziroma dopolnil je nasičen in o njih se v zadnjih letih res ogromno govori.

Trend ustvarjajo mediji in mi ponudniki prehranskih dopolnil z oglaševanjem, ki ga zasledimo praktično na vsakem koraku (na družabnih omrežjih, TV, revijah, radiju, jumbo plakatih,…).

Se pa je potrebno vprašati, ali vse to res potrebujemo?

Po eni strani je super, da imamo možnost v prehrano dodati stvari, ki jih ne dobimo dovolj s hrano in tako ohranjamo močan imunski sistem ter krepimo, izboljšujemo zdravje.

Po drugi strani pa vidim velik problem pomanjkanja znanja pri jemanju prehranskih dodatkov. Ljudje pogosto v prehrano vključujemo dodatke, ki jih praktično ne potrebujemo.

Vsakodnevno dobivam vprašanja od strank katere prehranske dodatke svetujem in če lahko kombinirajo več različnih dodatkov hkrati.

Tukaj vedno povem isto!

Količina in izbira je odvisna od vsakega posameznika, saj imamo ljudje različne potrebe, prehranske navade in življenjski slog. Pomembno je upoštevati tudi starost, gibanje in zdravstveno stanje posameznika.

Prehranske dodatke potrebujejo predvsem športniki, bolni, ljudje, ki ne uživajo mesnih izdelkov ali tisti, ki zaradi alergij, intoleranc ne smejo uživati določenih živil. Velikokrat pa se priporočajo tudi tistim, ki se nezdravo in neredno prehranjujejo.

Pri prehranskih dopolnilih tako ni univerzalnega pravila, niti recepta, ki bi ustrezal vsakomur.

Vsak posameznik potrebuje različne prehranske dodatke, zato res ne moremo posplošiti in reči, da jih je pametno hkrati uživati šest, kot jih na primer uživam jaz.

Te zanima katerih šest?

Sama sem zelo športno aktivna, treniram do petkrat tedensko. Trudim se prehranjevati zdravo in ne izpuščati obrokov. Vseeno pa v prehrano vključujem naslednjih 6 prehranskih dodatkov, in sicer:

1. Imunobiotike, gre za probiotike v DR HPMC kapsuli (raztopi se šele v tankem črevesju), ki urejajo prebavoImunobiotiki in ohranjajo ravnovesje črevesne mikroflore, ta pa je ključna za močan imunski sistem. Odkar jih uživam imam res super prebavo in dejansko že eno leto nisem bila prav nič prehlajena oz. kakorkoli bolna in zaslugo pripisujem tudi imunobiotikom.  Imunobiotiki so prehranski dodatek, ki je še posebej pomemben za tiste, ki uživajo kakršna koli zdravila, še posebej antibiotike in tiste, ki pogosto bolehajo za prehladi, gripo,…

2. Omega 3, ker jih ne zaužijem dovolj s prehrano in ker zaščitijo mišično tkivo, ki je pod pogostim naporom zaradi številnih treningov. Uživam ga izključno zaradi pogostega treniranja.

3. MSM (metil sulfonil metan) je vir žvepla, ki mu pravimo tudi mineral lepote. Jaz ga uživam v kombinaciji z vitaminom C (Lepotni mix) in je super za čvrste nohte, lepo kožo in sijoče lase.

4. Zeleno morsko algo spirulino iz ekološke pridelave, ki je super živilo z ogromno vitamini, minerali in aminokislinami. Je hrana astronavtov in športnikov ter ljudi z aktivnim življenjskim slogom. Znana je tudi po tem, da izboljšuje koncentracijo in vid. Uživam jo, ker sem cele dneve v pogonu in si ne morem privoščiti in tudi ne želim zboleti, tako da mi dodatni vitamini in aminokisline pridejo pri tem še kako prav. Pogosto tudi ne pojem dovolj zelenjave čez dan in je to super naravna alternativa. Spirulina je tudi super vir železa. 

5. Kolagen UP, ki spodbuja tvorbo lastnega kolagena, le-ta pa skrbi za prožne sklepe in vezi, ter lepšo in bolj napeto kožo. Uživam ga zato, ker začne kolagen po 20 letu starosti v telesu počasi upadati in kolagen UP je edini veganski izdelek, ki spodbuja tvorbo lastnega kolagena. Za razliko od ostalih kolagenskih dodatkov je tudi popolnoma brez okusa in sladkorja.

6. Magnezij je zelo pomemben mineral. Pomanjkanje le-tega najpogosteje občutimo v obliki mišičnih krčev. Priporočena dnevna količina je 300 do 400 mg, ki pa jih s prehrano le stežka dosežemo, zato ga jaz dodajam 200 mg dnevno s pomočjo magnezija v kapsulah. Magnezij je pomemben element, ki v telesu kot sodeluje v več sto encimskih sistemih. Ključen je za delovanje mišic, srca in sodeluje pri ohranjanju zdravih kosti. Vir magnezija pa so drugače oreščki, polnozrnate žitarice, stročnice, zelena zelenjava, krompir, mleko, perutnina, pomaranče, banane, voda ter kava.

Seveda pa je treba vedeti, da prehranska dopolnila ne nadomeščajo zdravega in uravnoteženega prehranjevanja. Obvezno v prehrano vključite dovolj beljakovin (jajca, meso, stročnice) in vitaminov (sadje, zelenjava). Prav tako sta pomembna redno gibanje in hidracija.

Slovenci res spijemo premalo tekočine – vode ali nesladkanega čaja. Priporočam vsaj 3 dl na 10 kg telesne teže dnevno. V primeru, da ste športno aktivni, pa lahko to povečate na 4 dl na 10 kg telesne teže. Sama imam s sabo vedno vodo v steklenici (0,75 l) in se trudim čez dan spiti vsaj štiri te steklenice vode (torej 3 l vode dnevno).

Pa ti? Uživaš kakšne prehranska dopolnila in zakaj? Zapiši v komentar spodaj…

Imaš mogoče kakšno vprašanje v zvezi z uživanjem prehranskih dopolnil? Piši mi na nastja@malinca.si.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek