Nekaj preprostih nasvetov za izboljšanje spanca

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 1

Nekaj preprostih nasvetov za izboljšanje spancaSe vam je že kdaj zgodilo, da ste legli v posteljo, zaspati pa kar niste in niste mogli? Ne skrbite - niste edini! Nespečnost je namreč najpogostejša motnja spanja, v sodobni družbi pa do nje najpogosteje prihaja zaradi hitrega tempa življenja in stresa.

Zakaj je spanje pomembno?
Spanje je nujno potrebno za normalno delovanje telesa. Med spanjem v telesu namreč potekajo najrazličnejši procesi, ki so skrbijo za normalno delovanje hormonskega in imunskega sistema, možganov in organizma nasploh. Pomanjkanje spanja tako lahko vodi v motnje razpoloženja, nezmožnost koncentracije ter porušene ritme izločanja hormonov.

Koliko časa naj bi spali?
Odgovor na vprašanje, koliko časa naj bi pravzaprav spali, je težko podati. Načeloma pa velja, da je kvaliteten spanec tisti, po katerem se zbudimo spočiti in polni energije. Pri nekaterih ljudeh to tako pomeni, da spijo 8 ur, pri drugih pa denimo zadostuje že 6 ur.

Nespečnost
Kljub temu da se večina ljudi zaveda, kako pomemben je kvaliteten spanec, se v sodobnem svetu mnogi soočajo z motnjami spanja. Najbolj pogosta motnja je nespečnost, ki jo strokovnjaki Svetovne zdravstvene organizacije opisujejo kot težave pri uspavanju ali vzdrževanju spanja ter kot občutek neosvežujočega spanca, ki se pojavlja vsaj tri noči na teden in ga spremljata slabo počutje in slabša učinkovitost tekom dneva.

Nespečnost je pogosto povezana s stresom, bodisi stresom na delovnem mestu ali v domačem okolju. Pri njenem odpravljanju je tako zelo pomembno, da ugotovimo vzrok stresnega doživljanja, se z njim soočimo in ga skušamo čimprej odpraviti.

Za izboljšanje kvalitete spanja pa si lahko pomagamo tudi s številnimi drugimi ukrepi:

- Gibanje in prehrana. Prehrana naj bo uravnotežena, vključuje pa naj veliko zelenjave, sadja, polnovrednih žit in pustega mesa. Zelo pomembno pa je tudi vsakodnevna telesna dejavnost, bodisi sprehod v naravi, obisk supinske vadbe, fitnesa, tek... Vsako gibanje je dobrodošlo, pozorni pa bodite na to, da intenzvine telesne vadbe ne izvajate neposredno pred spanjem.

- Ritem spanja. Za kakovosten spanec je zelo pomembno, da uredimo ritem spanja. To pomeni, da se vsak dan odpravimo spat ob približno istem času, vstanemo pa ob približno isti uri. Ritma se skušajmo držati ne le ob delovnikih, temveč tudi ob dela prostih dnevih in na počitnicah.

- Spalni prostor. Spalnica naj bo udobna in čim bolj mirna. Če je le mogoče, v njej naj ne bo televizije in drugih elektronskih naprav, ki bi motile počitek. Temperatura v spalnici naj se giba okrog 20 stopinj Celzija, prostor naj bo dobro prezračen.

- Meditacija. K boljšemu spancu pripomorejo tudi tehnike sproščanja, denimo joga in meditacija, ki nas umirijo in sprostijo.

- Zelišča. Pri soočanju z nespečnostjo so v pomoč tudi zelišča. Pri nemiru pomaga pasijonka, pri živčnosti hemlj in melisa, pomirjujoče pa deluje tudi baldrijan. Zelo pozitivne učinke na spanje ima tudi ašvaganda. Skodelica čaja iz omenjenih zelišč bo gotovo pripomogla k bolj kakovostnemu in sproščujočemu spancu!

PRISPEVEK PRIPRAVILA: Vanesa S.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek