Kako preprečiti bolečine v križu zaradi sedenja

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Nekaj mi povej ... ali v službi oz. čez dan veliko sediš?

Če je tvoj odgovor DA, beri dalje ... 

Raziskave kažejo, da naj bi ljudje presedeli kar do 9 ur dnevno. Pomisli … doma, v službi, v avtu, pred računalnikom, televizijo in ja, tudi na wc školjki. ;)

Verjetno se zavedaš, da tvoje telo ni ustvarjeno za sedeče življenje, kajneda?

Zavedati se moraš, da so med sedenjem mišice neaktivne in zaradi skrčenega položaja postanejo preveč napete na eni strani in šibke na drugi strani telesa.

Prvi znaki, ki te pogosto opozorijo na to, so bolečine v križu, vratu in ramenih. Upoštevaj tukaj še spremljajoči glavobol in že imaš ''zmagovalno kombinacijo''.

Nepravilno in dolgotrajno sedenje lahko privede do ukrivljenosti hrbtenice, zmanjša se količina kisika, ki napolni pljuča in pride do krvi, otrpnejo ali otečejo ti noge, upočasni pa se tudi delovanje možganov.

Tole pa ni tako nedolžno, se strinjaš?

Ja, saj vem ... sedenju se pač ne moremo izogniti.

Študije kažejo, da bi morali na vsakih 30 minut sedenja narediti 5 minutni odmor v katerem bi se sprehodili in se raztegnili. 

Pomisli ... kdaj si nazadnje naredil oziroma naredila kakšne raztezne vaje za hrbtenico?

Čisto iskreno ... jaz na to pozabim. 

K sreči sem zate pripravila veliko bolj enostavno in učinkovito rešitev, ki ti bo vzela le 10 (največ 15) minut na dan. 

Če želiš, tako kot jaz, poskrbeti za pravilno držo in se izogniti bolečinam v križu, medenici in vratu, je tole kot nalašč tudi zate. 

Z mojo trenerko Nino Strojnik (najbolj gibčno osebo, kar jih poznam) sva posneli streching/raztezanje, ki ga lahko izvajaš prav vsak dan in brez vsakršnih pripomočkov.

Kje in kdaj je popolnoma vseeno (lahko zjutraj, zvečer ali sredi dneva).  

Poglej si spodnji video, ponavljal za nama in začni z razgibavanjem že danes.

V videu najdeš tako vaje za križ kot tudi vaje za hrbet.

Če kakšne vaje ne moreš izvesti tako kot Nina ali jaz - ja, jaz sem precej manj gibčna, kar opaziš takoj, ko začneš gledati video :D - se ne sekiraj.

Začni počasi, osredotoči se predvsem na pravilno izvajanje vaj in telesa ne forsiraj.

Saj veš, počasi se daleč pride ... 

Predlagam ti, da si link do videa shraniš na vidno mesto, da te opomni na dnevni streching.

Vesela bom tudi, če ga deliš naprej med prijatelje (LINK http://bit.ly/malinca-raztezanje), ker želim, da čim več ljudi poskrbi za svojo držo in boljše počutje in se končno izognejo bolečinam v križu.

Če ne želiš zamuditi še več podobnih vsebin se prijavi na moje športne novičke TUKAJ.

Pozdravček do naslednjič,
Malinca Nastja*

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek