Izdelki iz pire

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 1


PIRINA POLNOZRNATA MOKA
Pirina polnozrnata moka je najbolj priljubljena moka, ki ni narejena iz običajne pšenice. Posebej priljubljena je postala v zadnjih letih, ko smo se ljudje pričeli zavedati pomena zdrave prehrane, saj ima pirina polnozrnata moka več beljakovin in manj kalorij kot pšenična moka.
Po vsebnosti beljakovin je pira med žiti v samem vrhu, saj jih vsebuje od 14 do 20 %. Beljakovine se po zgradbi razlikujejo od pšeničnih beljakovin, zaradi tega piro zelo dobro prenašajo ljudje, ki so alergični na beljakovine drugih žit (na primer pšenično). Vsebuje pomembne ogljikove hidrate – mukopolisaharide, ki imajo pomembno vlogo pri strjevanju krvi in vplivu na telesno imunsko obrambo. Bogata je z dietnimi vlakninami. Vsebuje veliko vitaminov skupine B, vitamine A, D in E ter veliko rudnin, kot so fosfor, železo, baker, mangan, cink, kobalt in magnezij.

PIRINA MOKA (PIRINA BELA MOKA GLADKA)
Pirina bela moka je verjetno najbolj priljubljena moka, ki ni narejena iz običajne pšenice. V zadnjih letih, ko se vse bolj poudarja  zdrav način življenja in prehrane, in se čedalje  več ljudi izogiba uporabi pšenične bele moke, v kulinariki spet kraljuje vsestranska pirina moka. Uporabimo jo lahko za pripravo tako kruha kot testenin, palačink, finega peciva, piškote, kruh, rezance, polpete, testo, pico. Pirina moka ima več beljakovin in manj kalorij kot pšenična moka.
Je dober vir vitamina B2, mangana, niacina, bakra, fosforja in vlaknin. Je izredno bogata z zdravimi ogljikovimi hidrati – mukopolisaharidi – ki pozitivno vplivajo na strjevanje krvi. Ker je pirina moka v vodi bolj topna kot bela pšenična moka, moramo v receptih, ki niso posebej spisani za kuhanje ali peko s piro, uporabiti za četrtino manj vode kot je sicer navedeno, prav tako si velja zapomniti, da pecivo in testo s pirino moko ne bo nikoli vzhajalo visoko. Kuhanje in peka s pirino moko je gotovo odlična alternativa pšenični moki.
Mehka bela moka se od ostre razlikuje v načinu mletja in v velikosti delcev moke. Zaradi svoje sestave je primerna za pripravo peciv in kruha. Ne vsebuje umetnih dodatkov in ni beljena s kemikalijami. Pri peki z mehko moko dobimo manj testa, kot še uporabimo ostro, vendar pa bo testo vzhajalo hitreje.
Pri peki z ostro moko dobimo več testa, bo pa le-to vzhajalo počasneje, kot če ga pripravimo iz mehke. Pri pripravi testa iz ostre moke je potrebno uporabiti več vode, kot pri pripravi iz mehke  moke.

PIRIN ZDROB
Pirin polnozrnat zdrob dobimo pri mletju pirine moke in je izredno bogat z beljakovinami. Uporabljamo ga za iste namene kot pšenični zdrob, vendar v primerjavi z njim vsebuje več karotinoidov, ki so pomembni za nastanek vitamina A. Je posebej bogat z beljakovinami.

PIRINA KAŠA
Pirina kaša vsebuje veliko mineralov, kot so natrij, kalij, kalcij, fosfor, železo in vitamine E, A, B1, B6 in niacin. S svojo hranilno vrednostjo ugodno vpliva na prebavo in varuje pred boleznimi srca in ožilja. Vsebuje ogljikove hidrate, ki so pomembni za strjevanje krvi in krepijo imunski sistem, ima pa tudi veliko vitaminov B-kompleksa. Vsebuje od 10 do 12 % več beljakovin kot navadna pšenica. Dieta s piro pomaga lajšati težave pri kožnih izpuščajih in pri nekaterih alergijah, lajša revmatične težave, tudi za diabetike je primerna in za tiste, ki bi radi znižali maščobe v krvi. Tudi prebavila nam bodo hvaležna za njeno navzočnost v organizmu. Pirina kaša vsebuje veliko mineralov, kot so natrij, kalij, kalcij, fosfor, železo in vitamine E, A, B1, B6 in niacin. S svojo hranilno vrednostjo ugodno vpliva na prebavo in varuje pred boleznimi srca in ožilja.

RIBANA KAŠA IZ POLNOZRNATE PIRINE MOKE
Ribana kaša je pripravljena iz polnozrnate pirine moke, kar pomeni, da je pri procesu mletja uporabljeno celo zrno (jedro, luska in kalček). Takšna moka je za telo boljša, saj je bogata s hranilnimi snovmi, vitaminoma B in E, magnezijem in železom. Ohranjene so tudi pomembne vlaknine, ki jih za razliko pri navadni beli moki ne ostane velike zaradi presajanja. Pirina moka vsebuje precej manj kalorij kot navadna bela moka, je lahka za prebavo in bogata z antioksidanti, ki varujejo tudi pred rakavimi obolenji. Ribana kaša iz pirine polnozrnate moke je priljubljena jušna zakuha, ki vas bo spomnila na kuhinjo naših babic.

ŠIROKI REZANCI IZ POLNOTRNATE PIRINE MOKRE
Široki rezanci so oblika testenin pripravljeni iz polnozrnate pirine moke. Testenine so pripravljene iz moke, pri kateri je v procesu mletja bilo uporabljeno celo zrno (jedro, luska in kalček). Takšna moka je za telo boljša, saj je bogata s hranilnimi snovmi, vitaminoma B in E, magnezijem in železom. Ohranjene so tudi pomembne vlaknine, ki jih za razliko pri navadni beli moki ne ostane velike zaradi presajanja. Pirina moka vsebuje manj kalorij kot navadna bela moka. Široki rezanci so zato lažji za prebavo in bogati z antioksidanti, ki varujejo telo tudi pred rakavimi obolenji. Široki rezanci iz pirine polnozrnate moke so odličen in bolj zdrav nadomestek za navadne testenine, ki bodo popestrili vaš jedilnik in dvignili okus vašim jedem. Všeč bodo tudi tistim, ki imajo težave z napihnjenostjo. Široki rezanci so oblika testenin pripravljeni iz polnozrnate pirine moke. Takšna moka je za telo boljša, saj je bogata s hranilnimi snovmi, vitaminoma B in E, magnezijem in železom.

PIRINI KOSMIČI
Pirini kosmiči so bogati z beljakovinami in vlakninami. So odlični, hrustljavi ter predstavljajo zdrav zajtrk. Pira vsebuje minerale in vitamine, ki pomagajo telesu ohranjati in zadrževati zdravje in izboljšajo njegovo delovanje. Bogata je tudi z rudninami in vitamini, vsebuje predvsem veliko vitaminov B-kompleksa, pa tudi vitamine A, D in E ter fosfor, mangan, magnezij in železo.


Malincina shramba je polna pirinih izdelkov.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek