Chia semena za popoln obrok

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 2

Srednje ameriška skrivnost še iz časov Majev in Aztekov se imenuje Chia semena. Chia 172413_Green Bags_KDM_semena so bila v prehrani starodavnih ljudstev enako pomembna kot koruza, saj se v semenih skriva toliko hranilnih snovi, da lahko ena sama žlica Chia semen človeka nahrani za cel dan. V teh semenih se nahaja ogromno proteinov in aminokislin, ki nahranijo celice človeškega telesa, hkrati pa imajo semena izjemno sposobnost vpijanja vode in pomagajo pri vzdrževanju zadostne količine elektrolitov v telesu. Poleg tega se semena v stiku z vodo obdajo z gelom, ki olajša prehod mineralov in proteinov v človeško telo, brez gela pa bi bila absorpcija otežena.

Kako pomagajo Chia semena in zakaj jih je priporočljivo uživati?
• Ker so Chia semena izredno hranljiva, po zaužitju preprečujejo občutek lakote in so zato popularne pri shujševalnih dietah. Pomagajo tudi pri blokiranju absorpcije določenih snovi iz zaužite hrane.
• Ker se Chia semena obdajo z gelom ob stiku vode, se njihov volumen poveča in imate hitreje občutek sitosti.
• Zelo priporočljivo je uživanje Chia semen za športnike, saj Chia semena dalj časa omogočajo dobro hidracijo telesa zaradi svoje učinkovite sposobnosti absorpcije tekočine.
• Chia semena pomagajo vsem, ki imajo težave z visokim krvnim tlakom, saj ga Chia semena učinkovito uravnavajo.recepti-chia
• Omega-3 maščobne kisline ščitijo pred obolenji, artritisom in srčno-žilnimi boleznimi – v Chia semenih je več tovrstnih maščobnih kislin kot v ribah, ki so poznane kot bogat vir omega-3 kislin.
• Chia semena so odlična tudi za diabetike – upočasnjujejo namreč presnovo ogljikovih hidratov v sladkorje in zato učinkovito uravnavajo nivo krvnega sladkorja.
• Chia semena so izredno lahka za prebavo in ne povzročajo težav, kot kakšna druga semena. Hkrati pa so tako majhna, da jih pred uživanjem ni potrebno mleti.
• Vsebujejo 3x več antioksidantov kot robidnice, 5x več kalcija kot mleko, 3x več železa kot špinača in 2x več kalija kot banane.
• Proteini iz Chia semen nas napolnijo z energijo, hkrati pa poskrbijo za lepšo kožo in lase.
Okrepljen imunski sistem in manj boleče menstruacije so tudi posledica uživanja Chia semen.

Chia semena so majhna in lahko prebavljiva, zato jih lahko povsem enostavno vmešate v Chia seeds on a bamboo scoopjogurt, smoothije ali pa solato. Če jih pred uporabo namočite, se napihnejo in obložijo z gelom, ki pa je hranljiv, a ne vsebuje dodatnih kalorij, ker vsebuje le vodo. Chia semena so odličen način za očiščevalno in razstrupljevano kuro vašega telesa. Antioksidanti iz Chia semen pomagajo pri premagovanju obolenj in razvoju bolezni, delujejo protivnetno in učinkovito odpravljajo bolečine. Ugodno vplivajo tudi na možganske funkcije, saj sta se ljudem po uživanju Chia semen izboljšala spomin in koncentracija.

Chia semena lahko celo nadomestijo določenih sestavin v prehrani – žlica namočenih semen v mleku ali vodi nadomesti eno jajce iz recepta. Ker Chia semena nimajo okusa in ne spreminjajo okusa jedem, so vsestransko uporabna v prehrani in pripravi vsakdanjih jedi. Zmleta Chia semena (zmleti jih je potrebno sproti, ne na zalogo) uporabite pri pripravi kruha ali sladic. Ker ne vsebujejo glutena, so primerna tudi za ljudi, ki imajo celiakijo.

Tako majhna semena skrivajo v sebi toliko zdravja in koristnih sestavin, da je enostavno nemogoče, da si jih ne bi želeli poskusiti. Na kakšen način jih boste pripravili, pa je povsem vaša odločitev.

RECEPTE, ki vsebujejo chia semena najdeš s klikom TUKAJ! 

Malinca Nastja*

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek