Beljakovine - da ali ne?

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Danes se bom na široko razpisal o beljakovinah, ker se ljudje še dan danes ne zavedajo, kako so pomembne, pri čemur vse pomagajo in še več - obstaja prepričanje, da škodujejo ledvicam in NE pomagajo pri osteoporozi.

Seveda obstaja razlog za moje pisanje, ker z nekaterimi od zgornjih trditev ne strinjam.

Veliko je bilo že povedanega kaj dejansko so beljakovine, tako, da bom danes bolj govoril o standardu kvalitete beljakovin v prehrani, ki upošteva količino omejujočih aminokislin v hrani. Ta standard se imenuje (PDCAAS) - Ocena aminokislin popravljena s prebavljivostjo beljakovin.

Živila, ki jih vidite v razpredelnici ocenjene s številko '1', vsebujejo popolno aminokislinsko sestavo in jih priporočam, medtem ko živila, ki se odmikajo številu '1', pomenijo večji odmik od popolne aminokislinske sestave za človeka.

Prvi del: Vegani in vegetarijanci

Živila z rastlinskega porekla v večini ne vsebuje popolne aminokislinske sestave in so splošno gledana revna z beljakovinami. Zato je popolno aminokislinsko sestavo možno pri tej vrsti 'prehranskega' režima doseči le s kombinacijami različnih živil.

Primer: Riž in pšenica ne vsebujeta dovolj aminokisline 'lizina', imata pa precej triptofana. Medtem ko fižol vsebuje ravno obratno. Torej s kombinacijo obojega, zadovoljimo telesne potrebe po teh dveh živilih.
Moti me predvsem, ko se ljudje odločajo za ta dva prehranjevalna režima, ker je pač to modna muha zadnjega časa. In posledično jim v telesu primanjkuje določenih potrebnih makro in mikrohranil.

Drugi del: Ali res beljakovine škodujejo ledvicam?

Študije so pokazale so res pokazale negativen vpliv vnosa beljakovin pri bolnikih z RESNIM obolenjem ledvic, ki niso posledica prevelika vnosa beljakovin. Iz tega pa ne gre sklepati, da beljakovine škodujejo tudi zdravim osebam z zdravimi ledvicami. Še več, novejše študije so testirali vnos beljakovin od 3.5 g vse do 4.4 g na kg telesne teže brez kakršnih koli posledic (razen poročanj o izrednem občutku sitosti). Pri zdravju ledvic povišan krvni sladkor povzroča precej večje težave, saj se v krvi 'spaja' z beljakovinami.

Tretji del: Osteoporoza in povečan obseg beljakovin.

Framinghamska študija osteoporoze je v štiriletnem obdobju preučila 615 starostnikov, s povprečno starostjo 75 let. Uživali so nekje od 14 g pa do 175 g beljakovin dnevno.

Ugotovitve? Tisti, ki so uživali več beljakovin, so izmerili manjši upad kostne mase tako v stegnenici kot v hrbtenici. Ugotovljeno je bilo, da višji živalski vnos ne kaže nikakršnih negativnih učinkov na skelet in da je kalcij izkoriščen mnogo bolje v prehrani z več beljakovinami, četudi se ga nekoliko izgubi z beljakovinami:)

Avtor: Nejc Pongrac

Spremljaš ga lahko na Instagramu Nejc Pongrac in Facebooku Nejc Pongrac - MRGA - osebno trenerstvo in prehransko svetovanje 

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek