Zdravje kože se prične pri prehrani

Oceni objavo z 1 do 5:
(3.5)
Št. ocen: 2

Videz naše kože je kot ogledalo našega zdravja, počutja in življenjskih navad. Koža se obnovi vsake 28 dni in to kar jemo močno vpliva na njen videz – tako danes kot v prihodnosti.

Lepota kože se začne odznotraj, zato je zdrav način življenja in uravnotežena vsakodnevna prehrana pogoj za zdravo, sijočo in napeto kožo. Brez tega namreč tudi drage kreme ne bodo pomagale. Pravilna prehrana poskrbi za posebno izžarevanje, koža pa je zaradi nje na dolgi rok videti zdrava in sveža.

»Kirurgija lahko na videz povrne leta in dramatično izboljša kožo, vendar lahko želeno podobo dosežemo tudi s pravilno prehrano. Že res, da težav s kožo ni lahko odpraviti, vendar rešitev zanje pogosto tiči prav v hladilniku.« pravi Rajiv Grover, eden izmed najbolj priznanih lepotnih kirurgov iz Velike Britanije in član britanskega združenja lepotnih in plastičnih kirurgov

Prosti radikali in antioksidanti
Za lažje razumevanje, kakšen učinek ima hrana za zdravje in lepoto kože, moramo razumeti, kakšen pomen imajo v telesu antioksidanti.
Za obstoj potrebujemo kisik, s kisikom pa dobimo v telo tudi snovi, ki jih imenujemo prosti radikali kisika. Največji viri prostih radikalov oz. največji oksidanti so onesnažen zrak, kajenje, UV sevanje in onesnaženost, ki prihaja iz okolja. Prosti radikali v telesu povzročijo škodo in če so prisotni v velikih količinah lahko povzročijo resne poškodbe ali celo pripeljejo do različnih bolezni. Da nevtraliziramo njihovo delovanje, moramo v telo vnesti veliko antioksidantov. Ti nas ščitijo pred prostimi radikali, škodljivi vplivi okolja, izgrajujejo nove celice in upočasnjujejo staranje kože.
Antioksidante najdemo v zelenjavi, sadju (goji jagode, brusine, acai jagode), začimbah (ingver, kurkuma, bazilika, timijan), temni čokoladi.

Vitamini
Naše telo ne more samo narediti vitaminov, zato jih moramo v telo vnesti s prehrano. Poznamo jih široko paleto in prav vsi so potrebni za naše zdravje, prav tako pa niti eden ne more nadomestiti drugega. Za kožo so najpomembnejši vitamini A, C in E.

Pomanjkanje vitamina A se kaže v suhi koži, ki je bolj dovzetna za vnetja in akne. V telo ga vnesemo z uživanjem jeter, jajčnih rumenjakov, zelo koristni pa so tudi beta karoteni, ki se v telesu pretvorijo v vitamin A in vplivajo na lepo barvo polti. Vitamin A najdemo v rumeni in oranžni zelenjavi, korenčku, kolerabi in sladkem krompirju.

Vitamin C ima pomembno vlogo pri sintezi kolagena, ki skrbi za gladkost, prožnost, napetost in kožo brez gub. Najdemo ga v agrumih, goji jagodah, melonah, papaji, mangu, camu camu-ju ...

Vitamin E poskrbi za hitro obnavljanje kože in zmanjševanju posledic zunanjih dejavnikov. V telesu je pomemben antioksidant, nahaja se v oreščkih, soji, pšeničnih kalčkih, jajcih in koruzi.

Esencialne maščobne kisline
Maščobe so prišle na slab glas s Keysovo študijo 7 držav, kjer naj bi »dokazal« povezavo med uživanjem maščob in dvigom holesterola v krvi ter kapjo. Kasneje se je pokazalo, da njegova hipoteza ne drži, vendar pa je zmotno prepričanje, da so maščobe nezdrave žal prisotno še danes. Maščobe so za naše telo ključnega pomena, saj nam dajejo energijo, skrbijo za presnovo vitaminov in so pomembni gradniki celičnih membran. Koža jih nujno potrebuje, saj ji služijo kot material za izgradnjo novih celic.
Pomembno je maščobe uživamo v pravilnem razmerju med nasičenimi in nenasičenimi maščobami 1:2 (omega 6:omega 3). Navadno zaužijemo premalo maščobnih kislin omega 3, zato v prehrano vključimo morsko hrano (predvsem lososa), oreščke, olivno olje, chia semena, arašidovo maslo, lanena semena.
Omega 3 maščobne kisline bodo poskrbele za gladko in napeto kožo, hkrati pa pomagajo pri preprečevanju prehitrega staranja kože.

Brez tekočine ne bo šlo
Voda ima kompleksen učinek na naše telo. Pomanjkanje vode oz. dehidracija telesa se pokaže na koži kot krhka in suha koža. Da telo ohranimo hidrirano je potrebno spiti minimalno 3 dcl tekočine dnevno na 10 kg telesne teže. Od pol do enega litra voda zaužijemo dnevno s hrano, vse preostalo moramo spiti. Poleg vode se priporoča tudi pitje zelenega čaja in vodo s sadjem, saj je le-ta obogatena še z antioksidanti.

Koža z dovolj vlage bo ostala elastična, mlada in bo bolj odporna na škodljive UV-žarke in proste radikale. Da koži zagotovimo dovolj veliko vlažnost moramo skrbeti tudi za nego od zunaj – uporaba vlažilnih krem in cvetličnih vod.

7 napotkov do lepe in zdrave kože
1. Izogibajte se predelani in rafinirani prehrani: bel kruh, izdelki s sladkorjem, alkohol, slani prigrizki.
2. Jejte hrano, ki bo poskrbela za kožo od znotraj navzven: losos, avokado, semena, oreščke, hrano bogato z vitamini.
3. Upočasnite staranje kože z izbiro hrane, ki deluje protivnetno (kurkuma, papaja, korenje).
4. Poskrbite za kakovostno nego kože z vlažilnimi kremami in cvetličnimi vodami.
5. Ne pozabite, da tudi koža tudi potrebuje spanec.
6. Sprostite se! Ljudje pod stresom imajo nezdravo kožo.
7. Rezultate ne pričakujte čez noč.


PRISPEVEK PRIPRAVILA: Malinca Ana H.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek