Superhrana: kaj jo pravzaprav naredi tako super?

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 1

Superhrana:“Hrana, ki jo jeste, je lahko najbolj varno in najmočnejše zdravilo ali pa najpočasnejše delujoči strup” (Ann Wigmore)

Nekateri superhrano imenujejo tudi funkcionalna hrana, obe imeni pa se nanašata na sposobnost, da ta živila dajo telesu veliko več kot le hrano, s katero se zadosti osnovna potreba po preživetju.

Superhrana namreč vsebuje same ključne, visokokvalitetne hranilne snovi, kot so najboljše beljakovine, vitamini, minerali, encimi, antioksidanti, zdrave maščobe, esencialne maščobne kisline ter aminokisline. Poleg tega pa je bogata tudi s fitokemikalijami (rastlinske biološko aktivne snovi), ki so znane po tem, da se borijo proti različnim boleznim.

Zakaj torej telo potrebuje superhrano? Ker ima izjemno bogato hranilno vrednost! Človeški organizem nikakor ne more dobiti prav vseh nujno potrebnih hranilnih snovi samo iz ene vrste živila. Zato je pester jedilnik še kako pomemben. Superživila pa imajo prednost ravno v tem, da na gram vsebujejo veliko več hranilnih snovi kot ostala “navadna” živila.

Če povemo preprosto: superhrane je potrebno zaužiti bistveno manj, da bi zadovoljili potrebo telesa po vseh nujno potrebnih sestavinah, ki jih človeško telo ne more proizvajati samo. Dodatna prednost superživil je tudi v tem, da so pravo bogastvo antioksidantov, ki ščitijo organe pred celičnimi poškodbami in telesu pomagajo, da svoje biološke funkcije, povezane s preprečevanjem bolezni, opravlja bolj učinkovito.

Navkljub splošnemu prepričanju vsa superživila nimajo eksotičnih imen! Pa tudi draga niso. Brez skrbi, nekatera superživila poznamo (in jemo) že od malega. To so npr. ohrovt, brstični ohrovt, borovnice, brusnice, murve, kakav, rdeče grozdje, mango, jabolka, korenje, lubenica, paradižnik, laneno seme in česen. Če jih omenimo le nekaj. Res pa je, so zelo pogosto omenjeni tudi precej bolj eksotični (in res izredno potentni) predstavniki te skupine, kamor sodijo npr. acai jagode, goji jagode, granatno jabolko, kvinoja, chia semena, camu camu, matcha čaj, maca, spirulina, chlorella, kelp pa še bi lahko naštevali.

Z rednim uživanjem superživil zmanjšamo tveganje za nastanek bolezni, razstrupljamo telo, obvladujemo stres, zaviramo staranje, telo napolnimo z energijo ter premagujemo vnetne procese. Z njimi dodamo leta svojemu življenju. Dandanes je zdravo prehranjevanje postalo že tako zapleteno, da marsikomu sploh ni več jasno, kaj naj postavi na mizo. Pa ni treba, da je tako! Zdravo prehranjevanje zagotovo niso striktne diete in odrekanje vsemu dobremu. Predvsem gre za to, da ste vsak dan polni energije ter se obenem počutite odlično! Zato izkoristite moč superživil ter živite zdravo, vitalno življenje.


PRISPEVEK PRIPRAVILA: Monika M.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek