Prehranska dopolnila v športu (rekreativnem in profesionalnem)

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Ali so prehranska dopolnila v športu pomembna? Moje mnenje je, da so. Ali so nujna? Odvisno od vsakega posameznika in njegovih potreb. Zakaj sploh uporabljamo prehranska dopolnila?

Na vse to bom odgovoril v spodnjem članku.

Prehranska dopolnila so izjemno pomembna, saj imajo številne pozitivne funkcije. Zakaj?

1. Prehranska dopolnila nadomeščajo pomanjkanja/deficit.

Z vnašanjem določenih prehranskih dopolnil lahko pokrijemo oziroma nadomestimo primanjkljaj določenih snovi v telesu. Do pomanjkanja teh sestavin pride predvsem zaradi slabe, nezadostne prehrane, zaradi stresa, zaradi pomanjkanja spanja in posledično slabe regeneracije. Sploh pa intenzivno treniranje zahteva vnos različnih hranil in snovi, zato je moje mnenje, da v kolikor želimo izboljšati določene fizične zmogljivosti (bodisi rekreativno, bodisi profesionalno) moramo posegati po športnih dodatkih.

2. Prehranska dopolnila vplivajo na večjo zmogljivost organizma, hitrejšo regeneracijo, mišično rast …

V primeru, da se ukvarjamo s pretežno aerobnimi aktivnostmi je velika verjetnost, da bo v našemu telesu primanjkovalo vitaminov in mineralov. Tekači delajo največje napake v temu, da zaužijejo premalo beljakovin. Če se ukvarjamo z eksplozivnimi športi, moramo namreč poskrbeti, da bo naša regeneracija hitra in učinkovita. Seveda lahko to naredimo z ustrezno regeneracijo, prehrano in spanjem, vendar pa nam lahko športni dodatki (npr. beljakovine - proteini) še vseeno dodajo tistih 10 %.

3. Nekateri športni dodatki imajo učinek, ki je podoben zdravilnemu. Kaj to pomeni?

Pomeni, da če imamo npr. povečan holesterol, nam lahko nenasičene omega 3  maščobe pomagajo le-tega minimalizirati. Seveda pa se moramo prej vprašati, zakaj pride do povečanega holesterola. Je razlog zanj neaktivno življenje ali slabe prehranjevalne navade? Brez spremembe omenjenih dveh seveda ne bo šlo, še vseeno pa nam lahko tisto piko na i dodajo tudi zgoraj omenjene maščobe.

4. Placebo učinek

To ni fiziološki učinek, ampak popolnoma psihološki, češ: ''Vzel sem ''pre-workout'', sedaj bom pa več dvignil.'', v resnici pa ni ravno tako.

Ali so športni dodatki zdravju škodljivi?

Dokler govorimo samo o športnih dodatkih, ki jih lahko kupimo v specializiranih trgovinah, športni dodatki niso škodljivi. Res pa je, da se ne smejo uporabljati v pretiranih količinah. Tukaj mislim predvsem na vse kofeinsko naravnane izdelke, ki jih ljudje radi jemljejo pred treningom. Nanje pa morajo paziti tudi ljudje, ki imajo težave s ščitnico. Ti ne smejo jemati termogenih izdelkih t.i. fatburnerjev. V normalnih količinah beljakovine, aminokisline, omega 3 in vitamini  ne bodo nobenemu škodovali.

Ko preidemo na področje prepovedanih substanc, ki jih veliko ljudi enači s prehranskimi dodatki, pa seveda govorimo o zdravju škodljivih snoveh.

Ali sam posegam po športnih dodatkih?

Tudi sam konzumiran določene prehranske dodatke. To so predvsem beljakovine in omega 3 maščobe, ker mi življenjski slog - aktivno življenje in športno udejstvovanje - to narekuje. Definitivno jih priporočam tudi slehernemu posamezniku, ki ima malo časa in želi svojemu zdravju le dobro. Vse je pa potrebno konzumirati v normalnih količinah.

Prehranska dopolnila NE SMEJO zamenjati uravnotežene in urejene prehrane. Zdrava prehrana je še vedno zakon. Če lahko dobite vitamine in minerale v dovolj velikih količinah iz domačega vrta, ''go for it''! 

Avtor: Nejc Pongrac

Spremljaš ga lahko na Instagramu Nejc Pongrac in Facebooku Nejc Pongrac - MRGA - osebno trenerstvo in prehransko svetovanje 

Za vse, ki si želite novega znanja o prehrani, športu, treniranju, potrebujete malo motivacije, sem pripravila posebno mailing listo. Prijavite se lahko spodaj. Malinca Nastja*

Športne e-novičke
Želim prejemati e-sporočila o prehrani, športu, motivaciji, treninigih. E-sporočila bomo pošiljali max. 1x tedensko.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek