Joga obraza s Karin Velikonja

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Karin Velikonja je mlada in uspešna ustanoviteljica Glowinface joge obraza, tečajev pa ne vodi le v Sloveniji, ampak ji je uspelo tudi zunaj meja Slovenije.

Je vrhunska strokovnjakinja na tem področju, na kar kažejo tudi uspehi njenih varovancev in tečajnikov, ki so s pomočjo joge obraza uspeli ne le pomladiti svoj obraz, ampak tudi odpraviti različne zdravstvene nevšečnosti.

Karin je odgovorila na nekaj mojih vprašanj v povezavi z jogo obraza in verjamem, da ti bodo njeni odgovori prišli še kako prav.

● Kako si prvič stopila v stik z jogo obraza?

Z jogo obraza sem prvič v stik stopila okrog 8 let nazaj, ko sem vztrajno iskala rešitev za moje hormonsko neravnovesje in posledično slabo počutje. Zaradi tako imenovanega “burn outa” sem se namreč začela soočati z veliko težavami: nenehna utrujenost, izčrpanost, nesposobnost funkcioniranja skozi dan, policistični jajčniki in zaradi tega pridobivanje teže, akne in še bi lahko naštevala. Telo mi je dalo jasen znak, da se moram ustaviti in spremeniti način delovanja - dalo mi je znak, da moram začeti poslušati svoje telo in si vzeti čas zase, svoje dobro počutje, zdravje.

Tako sem se z mamo odpravila na vikend tečaj joge obraza, kjer se mi je poleg naučenih obraznih vaj, ki sem jih pridno začela izvajati tudi doma, odprl popolnoma nov pogled na pomembnost aktivacije obraznih mišic in njihov vpliv na zdravje, dobro počutje in nenazadnje mladosten izgled.

Po le enem tednu redne vadbe sem rezultate vadbe občutila na sebi. Imela sem več energije, moja sposobnost koncentracije se je znatno zvišala, zvečer pa so mi vaje pomagale umiriti um in sprostiti napetost na obrazu ter mi tako zagotovile boljše spanje.

Mami, ki je takrat štela 50 let, pa so vaje že po 2 tednih prinesle zavidljive rezultate na obrazu. Z vajami je uspela zmanjšati podbradek, dvigniti zgornji veki in pa učvrstiti lička.

● Zelo mlada si še, kako to, da si se odločila, da boš jogo obraza tudi sama prakticirala?

Kot rečeno sem se za jogo obraza odločila zato, ker sem upala, da bom z vajami za obraz uspela izboljšati svoje počutje, dvigniti energijo in koncentracijo. In uspelo mi je. S treningom obraznih mišic namreč izboljšaš pretok krvi po celotni lobanji – vse do možganov in žlez v glavi. Po le nekaj vajah se zaradi tako močne prekrvavitve počutiš kot da bi bil deležen globokega, regenerativnega spanca.
O brisanju gubic in upadle kože takrat sploh nisem razmišljala, je pa to seveda dober “stranski učinek” in mi bo vsekakor prišel prav v prihodnjih letih. Za jogo obraza nismo nikoli premladi. Mišice na obrazu je potrebno držati v formi tako kot tiste na telesu. In prej začnemo, bolje je, saj niti ne dopustimo, da bi mišice atrofirale, izgubile volumen in se začele povešati. Na tak način dejansko tudi upočasnjujemo proces staranja.

● Kje si se učila joge obraza?

Joge obraza sem se naučila v Sloveniji in tukaj pridobila tudi 2 licenci. Ker pa me je vadba tako prevzela, sem se odločila svoj študij poglobiti in nadaljevati v tujini. Tako sem se dodatno izobraževala v Ameriki, Italiji in UK, ker pa veda o jogi obraza še ni tako preučena, sem veliko časa in truda vložila tudi v samostojni študij in prebiranje medicinskih knjig o anatomiji, delovanju mišic itd. Največ znanja pa sem pridobila prav s prakso – učenjem vaj in spremljanjem tečajnikov in njihovega napredka iz tedna v teden. Jogo obraza namreč učim že od leta 2014 in sem vse do danes te tako potentne vadbe naučila že preko 4000 ljudi in tako videla, katere vaje delujejo in kako jih izboljšati. Fascinantno je videti, kakšne spremembe lahko prinese obrazna vadba.

● Kako redno in po koliko minut moramo izvajati jogo obraza za rezultate?

Ker so obrazne mišice majhne in med seboj tesno povezane se s pravimi vajami hitro aktivirajo in okrepijo. Zato zadošča že 10 minut dnevne vadbe, enkrat na teden pa si je za vadbo dobro vzeti 20 minut in aktivirati čisto vse obrazne mišice. Ključnega pomena pa je izbor kvalitetnih vaj (takih, ki aktivirajo več mišic naenkrat) in sledenje programu – takšnemu, ki korak za korakom aktivira čisto vse obrazne mišice. Če na primer želite odpraviti temne kolobarje pod očmi boste za najboljše rezultate poleg vaj za spodnji veki morali okrepiti tudi vaše čelo in senčni predel obraza. Zakaj? Prav zaradi močne povezanosti obraznih mišic.

● Smo Slovenci odprti za take reči, kot je joga obraza?

Ker največ delam v tujini in online (imam namreč online programe joge obraza v angleškem jeziku) opažam, da se ljudje v različnih državah precej drugače odzivajo na tovrstno vadbo. Na podlagi svojih izkušenj lahko rečem, da smo Slovenci najprej precej skeptični in nezaupljivi, ko pa se o nečem prepričamo, nas nič ne ustavi – in tako kot pri vsaki drugi vadbi, je tudi pri jogi obraza vztrajnost ključna za doseganje odličnih, dolgotrajnih rezultatov.

● Je v tujini joga obraza bolje sprejeta kot pri nas?

V tujini je Joga Obraza še precej nepoznana, moram pa reči, da so ljudje v tujini precej bolj odprti za nove stvari in se zato prej odločijo za tečaj.

● Od kod izvira umetnost joge obraza?

Joga obraza je dejansko precej stara tehnika aktivacije obraznih mišic in naj bi segala vse do časov Kleopatre. Prav Kleopatra naj bi z vajami ohranjala čvrstost čeljusti in odpravljala podbradek. Nadalje je vaje priporočal tudi ameriški bodybuilder Jack Lalanne, ki je verjel, da je tako kot za mišice na telesu, potrebno poskrbeti tudi za tiste na obrazu. Obrazna vadba je v zadnjem obdobju malce zatonila v pozabo zaradi želje po hitrih rešitvah. Tako sta prednost pri pomlajevanju dobila botox in polnila, ki pa na dolgi rok žal ne prinašajo najboljših rezultatov. Prav v zadnjem času pa se vse bolj odpira zavedanje posameznikov, da je za dobro počutje in izgled potrebno delo na sebi in prav zato obrazna vadba spet bolj in bolj prihaja v ospredje.

● Je joga obraza res več kot samo brisanje gubic in skrb za lepoto?

Sama vedno govorim, da je brisanje gubic in pomlajevanje le pozitiven stranski učinek obrazne vadbe. V prvi vrsti kot rečeno vaje blagodejno vplivajo na počutje in zdravje. Dejstvo je, da se zaradi stresa in hitrega načina življenja mišice na obrazu zakrčijo, to pa lahko čutimo kot napetost in bolečine v čeljustnem sklepu in glavobole. Z vajami dejansko raztezamo mišice in napetost sproščamo, hkrati pa mišice učvrstimo in dvignemo. Poleg tega pospešena cirkulacija pomaga učvrstiti kožo, odpraviti kožne nepravilnosti, kot so mozoljčki in pa koži povrne sijaj.

● Je kdaj prezgodaj ali pa prepozno, da bi se začeli ukvarjati z jogo obraza?

Nikoli ni prezgodaj niti prepozno. Joga obraza je tako kot druge vrste vadbe namenjena predvsem povečevanju mobilnosti in aktivnost mišic. Vsi vemo, da je z športno aktivnostjo dobro začeti čimprej in veliko ljudi telovadi, ker želijo ohranjati formo in zdravje – kljub temu da niso “preobilni” ali “v letih”. Isto je z vadbo obraza – prej začnemo, bolje je, saj mišice na tak način lažje ohranjamo aktivirane, čvrste in na mestu, preprečujemo gubice in na tak način upočasnjujemo proces staranja.

Nikoli pa ni prepozno. Starejši obraz potrebuje malce več časa za aktivacijo, so pa spremembe in rezultati toliko bolj vidni, saj vaje dobesedno dvigajo obraz in mu poklonijo volumen. Ker je koža tesno povezana z mišico bo vedno sledila gibanju mišice. Mišico si lahko predstavljamo kot polnilo. Če je mišica atrofirana in brez volumna, koža nima podlage, po kateri bi se lahko razporedila in se zato naguba. Če pa je mišica čvrsta in napeta bo posledično napeta in čvrsta tudi koža, gubice pa zabrisane.

● Lahko z nepravilnim izvajanjem dobimo še več gub oz. si škodujemo?

Na žalost je tudi to mogoče. Pri jogi obraza sta ključna dva dejavnika: izvajanje kvalitetnih vaj in njihovo pravo zaporedje – takšno, ki mišice aktivira postopoma. Začeti je potrebno pri večjih, težjih mišicah, in se počasi pomikati do manjših. Izvajanje samo ene vaje (npr. vaje za odpravo podočnjakov) ne bo prineslo želenih rezultatov. Poleg tega je pomembno, da se vsako vajo izvede pravilno in počasi, tako da se lahko prepričamo, da med samo vajo na obrazu ne ustvarjamo gubic.

Ker je obrazna vadba prava umetnost, ključna pa je prava tehnika, odsvetujem učenje vaj na lastno pest. Za najboljše rezultate priporočam sledenje programom sestavljenih s strani preizkušenih inštruktorjev obrazne joge.

● Je res, da lahko z jogo obraza odpravimo celo mozolje in vplivamo na hormone?

Tako je, prav zaradi pospešene cirkulacije krvi in limfe vse celice dobijo več kisika in hranilnih snovi za njihovo delovanje, hkrati pa se pospeši tudi odtok odpadnih snovi in toksinov. Prav to pa pomaga ohranjati kožo čisto in brez mozoljčkov. Hkrati z vajami (izvajanjem upora in proti-upora) vplivamo tudi na same žlezne centre v lobanji: hipofizo, hipotalamus in epifizo, ki so odgovorni za celotno hormonsko ravnovesje. Z vajami za vrat blagodejno vplivamo tudi na samo ščitnico in izboljšujemo njeno delovanje.

● Je joga obraza primerna tudi za moške?

Seveda, tudi moški imajo obrazne mišice in jogo obraza lahko izvajajo. Reči moram, da imam kar precej strank moškega spola.

● Ali lahko pri izvajanju joge obraza uporabimo različna naravna olja, kot so arganovo, jojobino, šipkovo?

Pred in med samo vadbo priporočam uporabo hidrolata oziroma seruma – za navlažitev. Po vadbi pa je priporočena uporaba kvalitetnega olja. Zaradi pospešene prekrvavitve se vse, kar namažemo na kožo med in po vadbi, še bolje vpije in ima zato večji učinek.

● S čim se ukvarjaš, ko se ne ukvarjaš s poučevanjem joge obraza?

Zelo rada berem in se na tak način dodatno izobražujem, tečem v naravi in pa seveda potujem.

● Kako pomembna se ti zdi poleg vadbe tudi prehrana?

Prehrana in spanje sta dva ključna faktorja za zdravje in dobro počutje in močno vplivata na rezultate tako telesne kot tudi obrazne vadbe. Osebe, ki se zdravo prehranjujejo in poskrbijo za dober spanec imajo boljše in hitrejše rezultate.

● Kaj svetuješ tistim, ki se z jogo obraza komaj spogledujejo? Kje začeti?

Moj cilj je, da obrazna vadba zaradi izjemnih pozitivnih učinkov postane del vsakdana vsakega posameznika. Vsem, ki bi radi začeli in ne vedo, kako, priporočam posvet pri strokovnjaku in pa sledenje programu vadbe. Sama ponujam več možnosti učenja, prilagojenih potrebam posameznika. Tiste osebe, ki nimajo veliko časa in si želijo čim večjega udobja, priporočam online program joge obraza (ki ga lahko dobijo na naši spletni strani: www.glowinface.com), osebam, ki bi rade individualiziran pristop, pa individualni tečaj joge obraza ali tretma joge obraza in masaže, kar izvajam v Lia studiu v Ljubljani.

Dodatne možnosti učenja so tudi na delavnicah in tečajih. 25. 1. 2020 bo v Ljubljani organizirana nova 3 urna delavnica joge obraza, kjer se bomo učili obraznih vaj in samomasaže obraza.

● Kakšni so tvoji načrti za naprej?

Moja želja je obrazno vadbo popeljati v sfere zdravstva, rehabilitacije in lepote. Poleg učenja joge obraza po celem svetu v letu 2020 pripravljamo tudi nove inštruktorske tečaje za vse, ki bi radi pridobili nov poklic in učili vadbo naprej. Pripravljamo tudi nove licence face yoga facial tretmajev za spa in lepotne salone, obetajo pa se tudi velika sodelovanja in raziskave v svetu rehabilitacije. Tudi medicina je vse bolj odprta in naklonjena tej vrsti vadbe, saj trening obraznih mišic blagodejno vpliva na sproščanje napetosti v čeljustnem sklepu, bruksizem, vadba pa se je odlično izkazala pri obraznih asimetrijah in parezah.

Moj cilj je jogo obraza čim bolj približati ljudem in jim pokazati, da lahko za svoje zdravje, izgled in dobro počutje največ storijo sami.

Pridružiš se nam lahko tudi na Delavnici joge obraza, ki bo 25.1.2020 v Ljubljani. Več info TUKAJ

S Karin pa sem se pogovarjala tudi pred kamero

Pokazala mi je nekaj odličnih vaj joge obraza, ki te bodo prebudile, napolnile s pozitivno energijo, te polepšale in pomagale tvojemu telesu.  Preveri v videu spodaj, kaj sva pripravili zate.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek