Katero naravno sladilo izbrati?

Oceni objavo z 1 do 5:
(5)
Št. ocen: 9

Naravna sladila so zdravi nadomestek vsesplošno razširjenemu belemu sladkorju, ki ga poznamo tudi pod imenom "bela smrt". Naravna sladila so v primerjavi z belim sladkorjem bolj bogata s hranljivimi snovmi, saj niso tako predelana, imajo manjšo energijsko vrednost, nizek glikemični indeks, imajo manj kalorij in ne povzročajo učinka odvisnosti. V Malincini shrambi lahko najdete naslednja zdrava sladila:

Stevia - stevia je južnoameriška rastlina, ki so jo uporabljala indijanska plemena kot sladilo za hrano in pijačo. Listi stevie imajo sladek okus in zato se posušeni in mleti listi lahko uporabljajo kot sladilo. Stevia je primerna tudi za diabetike. Glikozidi stevij zmanjšajo občutek lakote in zato regulirajo telesno težo. Poleg tega regulira krvni pritisk, pomaga pri težavah s kožo, ima antivirusno in baktericidno delovanje ter zmanjšuje nastanek zobnega kariesa.

Kokosov sladkor – pridobiva se iz svežega nektarja sladkih vodenih cvetov z vrha kokosove palme po tradicionalnem načinu proizvodnje v Indoneziji. Vsebuje nekatere minerale, kot so železo, cink, kalcij in kalij, poleg tega pa vsebuje tudi inulin, ki zaradi svoje slabe topnosti v vodi upočasnjuje absorpcijo glukoze. Ker ima minimalen vpliv na dvig krvnega sladkorja, je primeren za sladkorne bolnike.

Eritrtiol (poznan tudi kot Sukrin) - naravno sladilo, ki je po izgledu in okusu zelo podobno belemu sladkorju in ima 0 kalorij ter glikemični indeks 0. Pridobljen je z naravnim postopkom fermentacije glukoze in je primeren za vse tiste, ki se želijo zmanjšati vnos ogljikovih hidratov ali izgubiti odvečne kilograme, prav tako pa je primeren za diabetike.

Eritritol rjavi (poznan tudi kot Sukrin Gold) - naravno sladilo, ki je po izgledu in okusu zelo podobno rjavemu sladkorju in ima 0 kalorij ter glikemični indeks 0. Pridobljen je z naravnim postopkom fermentacije glukoze in je primeren za vse tiste, ki se želijo zmanjšati vnos ogljikovih hidratov ali izgubiti odvečne kilograme, prav tako pa je primeren za diabetike.

Javorjev sirup - uporabljali so ga že Indijanci, druga ameriška plemena v severovzhodnih predelih Združenih držav Amerike in iz jugovzhodne Kanade. Sprva so uporabljali javorjev sok, potem pa so ga začeli predelovati v sirup. Pravi javorjev sirup ima več hranilnih snovi v primerjavi z medom in vsebuje kar 54 antioksidantov, ki zavirajo in preprečujejo razvoj prostih radikalov, ki povzročajo raka ali diabetes. Visoka vsebnost cinka in mangana pa skrbita za zdravo srce in krepi imunski sistem.

Rižev sirup - proizvaja se s kuhanjem riževe moke ali riževega škroba, z encimi. Je tekoč in zelo sladkega okusa. Vsebuje veliko mineralnih snovi (kalcij, kalij, magnezij, fosfor...), ne vsebuje pa glutena in fruktoze.

Agavin sirup - agavin sirup je postal priljubljen v zadnjih letih, razlog pa je ta da ima močen sladek okus in ga zato uporabimo v manjših količinah v primerjavi s sladkorjem. Dobiva se iz različnih vrsta rastline agave najpogosteje pa iz modre agave, ki raste v Mehiki in Južni Ameriki, njen nektar pa je slajši od medu in manj viskozen. Ima nevtralen okus, zato se ga lahko uporablja pri pripravi skoraj vseh jedi.

Yacon  - sladki prebiotik, ki se dobiva iz gomolja rastline yacon, ki uspeva v Andih. Gomolji se poberejo iz zemlje, posušijo, razrežejo in pazljivo zmeljejo v prah ali pa se iz njih iztisne sirup. Velik del gomolja yacon sestavlja vlaknina inulin, ki jo naše telo težko presnavlja in nima učinka na porast sladkorja v krvi, zato je primeren za diabetike. Ima prebiotično delovanje, ker spodbuja rast koristnih bakterij v črevesju. Yacon lahko uživajo tudi tisti, ki se borijo s kandido

Lucuma - je eksotičen nenavaden sadež z drevesa, ki najbolje uspeva visoko v Andih, na nadmorski višini med 1000 in 2400 m. Rumena sredica sadeža je sladka in bogata s karoteni med katerimi je tudi beta karoten, močan antioksidant, ki zmanjšuje tveganje za nastanek bolezni ter krepi imunski sistem

Ksilitol ali brezovo sladilo - ima precej podoben (sladek) okus kot sladkor. Dobiva se iz vlaken lubja brez, vsebujejo ga tudi koruza, slive, jagode in maline. Ima 0 kalorij, zato je odličen za diabetike in tiste, ki se želijo znebiti odvečnih kilogramov. Preprečuje razvoj škodljivih bakterij v ustni votlini, jih ščiti, prispeva k njihovi obnovi in oskrbi z minerali. 

 

 kCal/100g


GI*


Sladkost**


 


Okus


Tekstura


Izgled


Beli sladkor


398


80


x


sladek okus


kristalni prah bele barve

 beli sladkor

Rjavi sladkor

 380  70  enako sladek  sladek okus, priokus karamele  kristalni prah rjave barve  rjavi sladkor
Eritritol 0 0 v razmerju s sladkorjem 1:1,25 kot beli sladkor, s hladilnim efektom kristalni prah bele barve sukrin
Eritritol rjavi 0 0 v razmerju s sladkorjem 1:1,25 kot rjavi sladkor, s hladilnim efektom kristalni prah rjave barve  sukrin gold

Stevia v listih


278


0


30 x slajša


sladek okus s priokusom po rastlini 


prah zelene barve

 stevia listi v prahu

Yacon


320


1


enako sladek


spominja na karamelo


prah bele barve

IMG_9411

Lucuma


390


20


1/3 slajša


sladek bogat in poln okus


prah rahlo oranžne barve

 lucuma

Ksilitol


240


8


malo manj sladek


sladek, na koncu malo kiselkast, nima priokusa


kristalni prah bele barve

ksilitol

Kokosov sladkor


376


35


malo manj sladek kot sladkor


nežen okus po karameli


zrnat rjav prah

kokosov sladkor
             

Rižev sirup


392


98


2/3 slajši


sladek ampak bolj nevtralen okus, občuti zelo malo arome riža


podobno kot tekoči med, svetlo rumene motne barve

rižev sirup

Agavin sirup


304


15


1/3 slajša


okus spominja na cvetlični med


tekoč, razmeroma gost, rumenkasta barva podobna sončničnem olju

agavin sirup

 * glikemični indeks ** v primerjavi z belim sladkorjem

PRISPEVEK PRIPRAVILA: Malinca

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek