Depresija

Oceni objavo z 1 do 5:
(3)
Št. ocen: 2

Ste že kdaj občutili depresijo? V današnjem svetu se pojavlja kar pogosto. Občutek malodušnosti, žalosti, zaprtosti vase, pomanjkanje energije so se pojavili že pri prav vsakemu izmed nas. Če so tovrstni občutki kratkotrajni, le ti niso nevarni in so včasih celo nujni za globlji razvoj človekove duhovne plati. V kolikor se ti občutki prevesijo v dolgotrajnejša stanja, pa to vodi v bolezen, ki bi ji lahko rekli tudi depresija.

Kakšni so znaki depresije? Po čem jo prepoznamo?

  • Velikokrat izgubimo interes za aktivnosti. Vse se nam zdi brez veze in brez pomena.
  • Motnjo depresije občutimo tudi v spanju. Zbujamo se nespeči, med spanjem se velikokrat premetavamo in zbujamo.
  • Depresija se velikokrat kaže tudi pri hranjenju. Nekateri pri depresiji uživajo več hrane kot po navadi, drugi manj oz. skoraj nič.
  • Večkrat imamo občutek splošne utrujenosti. Naš dan mineva brez zagona in pozitivne energije. Tako nam primanjkuje tudi kreativnosti in novih idej.
  • Ob depresiji začnemo razmišljati o sebi. Kakšni smo, ali smo vredni nečesa ali ne. Sami sebe  vrednotimo nizko in se krivimo za stvari, ki niso v naši moči.
  • Posledično se depresija kaže na slabi koncentraciji in slabemu odločanju. Vse stvari naredimo hitro, sunkovito in nepremišljeno, ali pa se za neko stvar ne znamo odločiti in tako obtičimo na neki stopnji brez premika.
  • Pomanjkanje zagona in energije se kažeta tudi na gibanju in govoru. Vse skupaj se upočasni. Posameznik se velikokrat preprosto želi izogniti pogovoru in se tako rajši zapira vase. Pri tem zapiranju vase pa človek začne razmišljati o pomenu svojega obstoja: Ali je vredno živeti? Me kdo sploh potrebuje? Bi bilo življenje brez mene boljše?

Kako se spopadati z depresijo?

Z depresijo se lahko soočamo na več načinov. Pomembno ja, da se zavedamo depresije in delamo na tem, da izboljšamo svoje stanje. Depresija vsekakor ni sramotna. Tako kot vse ostale bolezni, je tudi pri njej potrebno zdravljenje. Ker se ta dotika psihološkega dela, je za to še toliko bolj ključen pristop. Potrebno je pristopiti previdno in z dnevom v dan poskušati narediti majhne spremembe, ki vodijo v celotno preobrazbo.

Nekaj nasvetov, kako narediti dan svetlejši in bolj energičen:

  • Obkrožite se s pozitivnimi ljudmi. Naj bodo misli usmerjene na svetlo stran. Poskrbite za vsakdanji smeh. Upoštevajte stari nasvet: »Smeh je pol zdravja!«
  • Poskrbite, da uživate zdravo hrano. Tudi hrana vpliva na slabo razpoloženje, predvsem predelana hrana z veliko sladkorja. Poskrbite, da dnevno zaužijete dovolj vitaminov in mineralov za normalno delovanje telesa.
    • Za depresije, ki so povezane z deževnim ali temačnim vremenom, je značilno, da telesu primanjkuje hormonov sreče. Mednje štejemo: serotonin, dopamin in noradrenalin. Za njihov primanjkljaj so krive monoaminoksidaze, ki blokirajo delovanje teh hormonov. Da bi preprečili negativno delovanje, za to potrebujemo encime, ki to preprečujejo. Te encime dobimo v jabolku, stročnicah, brokoliju in špinači.
    • Da ohranjamo nivo hormonov sreče na optimalni ravni, za to potrebujemo:
      - beljakovine (tirozin, fenilalanin, triptofan) – dobro je vnos nekoliko povečati,
      - ogljikove hidrate (dobro je uživati sestavljene, da koncentracija krvnega sladkorja ne niha),
      - vitamine (Vitamin B1 skrbi, da možganske celice dobijo dovolj hrane, vitamina B6 in C delujeta kot katalizator pri pretvorbi fenilalanina v dopamin in noradrenalin, folna kislina oz. vitamina B9 in B12 skrbita za dobro počutje, vitamin E pa skrbi za dober prenos kisika v možgane.)
      - ter minerale (Fe, Zn, Mn, Ca, Mg, Se pomagajo pri pretvorbi fenilalanina v noradrenalin).
    • Da bi preprečili razdražljivost se poslužite še omega 3 maščobnih kislin.  Te so nujne za dobro delovanje možganov, saj so potrebne pri sestavi mielinske ovojnice.
    • Poskrbite, da bivate v urejenem in svetlem stanovanju. Dodajte svojemu stanovanju tudi živahne barve.
    • Poglobite se vase. Ob meditaciji se sprostite in začutite sebe; ne le kot fizično bitje, temveč tudi kot duševno. Za sprostitev lahko uporabite katero od meditacijskih tehnik, ali pa se preprosto prepustite glasbi.
    • Postavljajte si kratkotrajne cilje. Naj bodo vaši cilji dosegljivi, tako boste zadovoljni, ko jih boste dosegli. Dolgoročne imejte le kot vizijo prihodnosti. V kolikor si boste postavljali prevelike cilje, boste nato nad neuspehom razočarani in nejevoljni.
    • Bodite aktivni. Gibanje povečuje sproščanje hormonov sreče, zato ni čudno, da smo po opravljenem treningu tako zelo zadovoljni. Spotite se in s tem naredite nekaj za svoje telo in dobro počutje.

Kako z zelišči nad depresijo?

  • Najbolj učinkovita zel pri premagovanju depresije je zagotovo šentjanževka. Šentjanževka (znanstveno: Hypericum perforatom) sega s svojimi zdravilnimi učinki v daljno preteklost. Uporabljali so jo že Stari Grki za odganjanje slabih duhov. Najverjetneje so to enačili s sprostitvenim oz. antidepresivnim učinkom. Šentjanževka se danes uporablja predvsem kot domače zdravilo pri depresiji, včasih pa so jo uporabljali tudi pri vnetjih in bakterijskih okužbah.
  • Ginko čaj je prav tako odličen antidepresiv. Ne le da nas sprošča in pomirja, nudi tudi odličen nežen okus.
  • Vanilja s svojim vonjem vsekakor začara vsakogar. Ni čudno, da se njena aroma dodaja k mnogim sladicam. Vonj vanilje nas sprostiti in popelje stran od otožnih misli.
  • Tudi sivkino eterično olje je priporočljivo, za pomirjanje. Priporoča se ga v kopelih za dober in lahek spanec. Za kopel lahko uporabite poparek iz sveže ali posušene sivke, lahko pa uporabite eterično olje.
  • Dišeči cimet, ki kar kliče po božičnem pecivu in kuhanem vinu, je prav tako odličen pri pomirjanju živcev. Ni čudno, da nas v božiču začara v radostno veselje.
  • Vrtnica - roža ljubezni nariše nasmeh na obrazu prav vsake mladenke. Ne le da jo očara s svojo lepoto, vrtnica poskrbi še z njenim opojnim vonjem. Če ste v dvomih, je vrtnica vsekakor odlična rešitev za zlomljeno srce.
  • Ko ste čustveni, je bazilika odlična pri napadih čustvovanja. Privoščite si odličen čaj bazilike ali pa se v njo kar potopite. Kopel si pripravite, da najprej prelijete liste z vročo vodo, katero nato zlijete v kopalno kad.
  • Ginseng je tuja rastlina, ki izvira iz Kitajske. Priporoča se za pomoč k boljšemu živčnemu sistemu. Ginseng pomaga premagovati stres in dvigniti vsesplošno počutje.

Depresija je motnja, ki lahko prizadene prav vsakogar. Depresija se v zadnjem času kaže tudi že pri mlajši generaciji. Povzročitelji depresije so različni; od slabega vremena od katerega vodi nejevolja, pa do zlomljenega srca in do današnjega najbolj pogostejšega krivca: stresa in preobremenjenosti. Pri depresiji si lahko veliko pomagamo že sami, če to stanje prepoznamo, si priznamo in si želimo izboljšav. V kolikor si sami ne znamo oz. ne moremo pomagati, je nujna strokovna zdravstvena pomoč.

PRISPEVEK PRIPRAVILA: Malinca

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek