Češnje – majhno darilo narave z ogromno pozitivnimi učinki

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

Češnje so že od nekdaj znane po tem, da imajo ogromno koristnih sestavin in veliko zdravilnih lastnosti. So zelo dober vir vitaminov in neverjetno bogate z antioksidanti. Ločimo med kar 55 vrstami češenj, največ pa jih pridelajo v Turčiji, in sicer kar 400 ton vsako leto. Ko se odločamo češnje kupovati v trgovini, je bolje poseči po bio pridelanih, saj bomo tako lahko uživali v vseh hranilnih vrednostih, najboljše pa so seveda tiste z domačega vrta.

Pozitivni učinki:

  • Zmanjšujejo vnetja in bolečine
  • Omogočajo sprostitev in spodbujajo spanec
  • Dvigajo koncentracijo
  • Lajšajo depresijo
  • Zmanjšujejo potrebe po odvečni hrani
  • Povečujejo libido

Tako sladke kot kisle češnje vsebujejo hranila, ki vplivajo na vaše notranje dobro počutje ter ohranjajo zdravo delovanje srca in zmanjšujejo tveganje diabetesa. Češnje lahko lajšajo glavobole in s tenzijo povezane bolečine ter telo ščitijo pred boleznimi in vplivi stresa.

Bogate so z:

  • Melatoninom, hormonom, ki pomaga zagotavljati miren spanec in ima pomirjujoč učinek.
  • Antocianinom, ki blokira okužbe in bolečine (tudi glavobole), ki povzročajo ali so povzročene zaradi stresa.
  • Tirozin, aminokislina, ki je potrebna za miren spanec, izboljšuje razpoloženje, živahnost in koncentracijo.
  • Vlakninami, ki pomagajo kontrolirati krvni sladkor ter izboljšujejo prebavo.

Lahko jih uporabimo v:

  • Jutranjem smoothiju z jogurtom z živimi bakterijami.
  • Naredimo lahko češnjev sok – predvsem sok kislih češenj, ki bo lajšal težave s prebavo in glavobole.
  • Lahko jih pomočimo v temno čokolado za slasten in hranljiv prigrizek.
  • Suhe ali zmrznjene češnje predstavljajo slasten prigrizek.
  • Dodamo jih lahko polnozrnatim muffinom ali palačinkam.
  • Pripravimo lahko češnjevo omako za jedi iz svinjine ali divjadi.

Poglej si še recept za čokoladni kolač s češnjami TUKAJ.

Napisala: Malinca Natalija (Povzeto po knjigi Eat youself calm)

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek