Riževi proteini so izjemen vir beljakovin

Oceni objavo z 1 do 5:
(0)
Št. ocen: 0

beljakovine.1-300x225Riževi proteini so proizvod naravnega encimskega procesa ali bio fermentacije polnozrnatega rjavega riža. V postopku fermentacije se pri nizkih temperaturah na čim bolj naraven način iz surovih kaljenih kalčkov rjavega riža izločajo polnozrnate beljakovine riža. Ker je postopek zelo skrbno načrtovan, se maksimalno ohranijo minerali, vitamini, antioksidanti ter rudninske snovi iz riža.

Čeprav riž sodi med ogljikove hidrate, je izjemno bogat z aminokislinami, ki so glavna sestavina beljakovin. Obstajajo posebni edinstveni postopki v katerih na rjavi riž delujejo encimi, ki raztapljajo ogljikove hidrate ter proteine, kjer se beljakovine izolirajo iz ogljikovih hidratov ter postanejo tako rekoč popolne – vsebujejo kar 19 aminokislin, od katerih je kar 9 esencialnih.

Beljakovine so zelo pomembne v procesu gradnje celic in mišic človeškega organizma, še posebej pri umsko ali telesno aktivnih ljudeh. Na kilogram telesne mase je dnevno potrebno zaužiti približno 0,8 g beljakovin. Riževi proteini so zelo pomemben vir beljakovin tako za vegane, kot za profesionalne in rekreativne športnike, ki jih zaradi njihove kakovosti, učinka in visoke biološke vrednosti zelo cenijo. So lahko prebavljivi in bogati z esencialnimi maščobnimi kislinami, vitamini, minerali, klorofilom, vlakninami, aminokislinami ter antioksidanti.

Riževi proteini2Riževi proteini so zaradi idealnega ravnovesja med esencialnimi in ne-esencialnimi aminokislinami ena izmed najboljših oblik rastlinskih beljakovin. Le te so nujno potrebne za ohranitev zdravja ter telesno odpornost. Najboljše koristi dosežemo, če jih uživamo kot dodatek raznoliki in uravnoteženi prehrani ob zdravem načinu življenja: dovolj gibanja ter počitka.

Pozitivne lastnosti uživanja riževih proteinov


  • Ob redni uporabi pospešujejo regeneracijo celic, telesu dajo moč ter povečajo njegovo vitalnost.

  • So rastlinskega izvora ter lahko prebavljive ne glede na spol ali starost.

  • So odličen vir beljakovin za presno jedce ter vegane, ki ne uživajo živalskih beljakovin, kot so meso, sirotka, sir, skuta in smetana.

  • So popolnoma naravni in pridobljeni brez kemijskih topil ali dodatkov, ki so škodljivi za zdravje (arom, umetnih sladil, sulfatov, alfa-toksinov, heksana, melamina, gensko spremenjenih organizmov, barvil ali konzervansov). Ne vsebujejo niti glutena, laktoze, sladkorja in soje, zato jih lahko uživajo ljudje:
    * ki imajo alergijo na mlečne proizvode oziroma laktozno intoleranco,
    * ki ne zaužijejo dovolj beljakovin zaradi hitrega načina življenja in nepravilnega prehranjevanja,
    * ki živijo zdravo in se hranijo z ekološko pridelano hrano,
    * ki morajo v čim krajšem času regenerirati telo ali razviti dodatno telesno moč in pridobiti mišično maso,
    * ki hočejo nadomestiti beljakovine živalskega izvora (vegani in vegetarijanci).

  • Imajo veliko primerljivost z materinim mlekom (98%), saj vsebujejo optimalno ravnovesje aminokislin in so ena izmed najbolj kompleksnih ter lahko prebavljivih naravnih virov beljakovin.

  • Pomagajo pri hujšanju in so celo dovoljeni pri visoko beljakovinski dieti.

  • Uspešno uravnavajo krvni sladkor.

  • Zelo dobro vplivajo na kožo, lase, nohte ter hrustance.

  • Zelo učinkovito pomagajo pri zdravljenju oziroma oblikovanju vezivnega tkiva.

  • Redna uporaba riževih proteinov spodbuja imunski sistem, zmanjšuje utrujenost ter izčrpanost organizma.


Uporaba riževih proteinov v kuhinji

Presni riževi proteini iz kaljenega rjavega riža v obliki finega prahu ter gladke teksture se enostavno vmešajo v različna živila vaše vsakodnevne prehrane. Lahko jih uporabite pri pripravi samostojnega napitka, kateremu lahko dodate še naravno sladilo, kakav ali kakšno začimbo (cimet, ingver, itd.). Idealno se podajo tako k sadnim kot k zelenjavnim smoohijem, sokovom, kašam, jogurtom ali zelenjavnim juham. S svojim prijetnim okusom popestrijo testa za slana in sladka peciva ter kruh. Uporabite svojo kreativnost ter jih vmešajte v omako ali juho namesto navadne moke ter jedi obenem dodajte beljakovinsko vrednost. Priporočena dnevna količina je 10 g riževih proteinov ali ena desertna žlička enkrat do trikrat na dan.

Avtor: Malinca Nastja

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek